וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על אירן: "אין להוריד שום אפשרות מהשולחן"

בראיון ל-BBC אמר שר הביטחון כי יש לעצור את אירן בטרם תשיג נשק גרעיני. גם נשיא צרפת התבטא בנושא האירני ואמר כי צרפת לא תעמוד מנגד אם ישראל תימצא בסכנה קיומית

בהמשך להתבטאויותיהם של פוליטיקאים וגורמים במערכת הביטחון בימים האחרונים בנושא האירני, התבטא בנושא גם שר הביטחון אהוד ברק. בראיון שהעניק לרשת BBC חזר ברק על עמדת ישראל לפיה יש לעצור את אירן מהשגת נשק גרעיני וכי בשלב זה אין להוריד שום אפשרות מהשולחן. ברק כי "אני מציע שנחכה לראות מה אומר הדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית". לדבריו, אם סבא"א "תעז מספיק לומר בבוטות את מה שהם יודעים על תכנית הגרעין האירנית", העולם יבין כי האיום האירני הוא כלל עולמי.

עוד על האפשרות של תקיפה ישראלית באירן
בגין תוקף: "ההדלפות על אירן - מסע הפקרות"
ברק במסר לאירן? "נגן על האינטרסים גם לבדנו"
דו"ח בבריטניה: ישראל משפרת יכולתה הגרעינית

גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי גינה היום את תכנית הגרעין האירנית ואמר כי צרפת לא תעמוד מנגד "אם קיומה של ישראל יהיה בסכנה". בוועידת מנהיגי מדינות ה-G-20 שמתקיימת בימים אלו בקאן שבריביירה הצרפתית התייחס סרקוזי לדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שצפוי למסור מידע מודיעיני על מתקני הגרעין של אירן. עם זאת, על פי ההערכות, הדו"ח ככל הנראה לא יכריז באופן חד משמעי כי אירן מפתחת נשק גרעיני.

"התנהגותה של אירן ורצונה האובססיבי להשיג יכולות גרעיניות מפרים את הדין הבינלאומי וצרפת מגנה בתקיפות את היעדר הכבוד של אירן לחוקים אלה", אמר סרקוזי. "אם קיומה של ישראל יעמוד בסכנה, צרפת לא תעמוד מנגד".

מנגד, גורם צבאי בכיר בארצות הברית הטיל ספק במטרותיה של תכנית הגרעין האירנית, ואמר כי לא ברור אם אירן מפתחת נשק גרעיני. עם זאת, לדבריו, "האיום הכי גדול על ארצות הברית וידידותיה הוא אירן", אולם לדעתו היא איננה מעוניינת במלחמה בעת הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully