וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צרפת ובריטניה יימנעו בהצבעה על מדינה פלסטינית"

גורמים דיפלומטיים במועצת הביטחון של האו"ם אמרו כי שתי המדינות, ולצידן גם קולומביה, הודיעו כי לא יתמכו בבקשת הרשות הפלסטינית להכיר בה כמדינה. "אין סיכוי שהפלסטינים ישיגו רוב"

צרפת ובריטניה צפויות להימנע בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הכרה ברשות הפלסטינית כמדינה, כך אמרו הלילה (שישי) דיפלומטים במועצת הביטחון לרשת CNN. עוד דווח כי נציגי שתי המדינות הביעו כוונתם זו בדיון סגור שנערך בנושא. משגרירות בריטניה נמסר כי שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, יציג את עמדת בריטניה בנוגע להצבעה במועצת הביטחון, בשבוע הבא בבית הנבחרים.

כמו כן, בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי גורם במועצת הביטחון אמר שמלבד צרפת ובריטניה, גם קולומביה הודיעה שתימנע בהצבעה. "ממה שאנחנו שומעים היום, אין כל סיכוי שהפלסטינים ישיגו את תשעת הקולות שהם צריכים כדי לעבור", אמר הגורם.

עוד באותו נושא:
ליברמן יבקש מבוסניה להימנע מתמיכה בפלסטין באו"ם
ישראל לאו"ם: מי שתתמוך במדינה פלסטינית תשא באחריות
הרשות: הבטחנו תמיכה של 8 מדינות במועצת הביטחון

מועצת הביטחון צפויה להתכנס ב-11 בנובמבר לדיון נוסף בנושא הבקשה הפלסטינית, אך כעת מסתמן כי כרגע אין לפלסטינים את הרוב הנחוץ לאישור בקשתם. יחד עם זאת, בישראל ממשיכים לנהל קרב מדיני בנציגויות שונות בעולם בניסיון לשכנע את המדינות המתנדנדות, בהן גבון ובוסניה הרצגוביה, להתנגד לבקשה. הפלסטינים זקוקים לרוב מיוחס של תשע מתוך 15 חברות המועצה - הרוב הנחוץ כדי לקבל חברה חדשה באו"ם. לפי ההערכות, אם הפלסטינים אכן לא יצליחו להשיג את הרוב הדרוש, ייתכן שיידחו את ההצבעה למועד מאוחר יותר, או יעברו למסלול ההכרה בעצרת הכללית של האו"ם.

האם בוסניה תתמוך?

כחלק מהמאמץ הישראלי לסיכול הרוב הדרוש לאישור בקשת החברות הפלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם, יצא בשבוע שעבר שר החוץ, אביגדור ליברמן, לביקור מדיני בבוסניה הרצגובינה, אחת מחברות מועצת הביטחון, שטרם החליטה כיצד תצביע בנושא. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כבר הפעיל את מכבש הלחצים על הבוסנים, באוגוסט השנה, ומטרת ביקורו של ליברמן הייתה לתת מכת נגד למסרים הפלסטיניים ולשכנע את הבוסנים להתנגד לבקשה להתקבל כחברה מלאה באו"ם, במסגרת שורת פגישות מדיניות עם בכירי הממשל.

בסוף החודש שעבר אמר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי, כי שמונה מדינות במועצת הביטחון הודיעו לו כי יתמכו בבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם. "כעת אנו פועלים כדי להשיג את הקול התשיעי, שבעזרתו נוכל להעביר את ההחלטה", אמר בראיון לתחנת רדיו פלסטינית. לדבריו, שמונה המדינות שתומכות בבקשה הפלסטינית הן רוסיה, סין, הודו, דרום אפריקה, ברזיל, לבנון, ניגריה וגבון. מאליכי הוסיף כי עיקר המאמצים הפלסטינים להשגת מדינה תשיעית מתמקדים בבוסניה ובקולומביה, שדווח היום כי היא צפויה להימנע בהצבעה.

כאמור, במידה והרשות הפלסטינית תשיג תמיכה של מדינה נוספת החברה במועצת הביטחון, יושג הגוש החוסם הדרוש עבורה. כך תאלץ ארצות הברית להפעיל את זכות הווטו שלה נגד ההחלטה - מצב בלתי רצוי ביותר, הן לישראל והן לארה"ב, שכן הוא מציב את ארה"ב בבידוד עולמי לצד ישראל, ועלול להעכיר מאוד גם את היחסים בינן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully