וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: הבטחנו תמיכה של 8 מדינות במועצת הביטחון

ניר יהב

29.9.2011 / 11:22

לדברי שר החוץ הפלסטיני, הרשות גייסה תמיכה של 2 חברות נוספות במועצת הביטחון של האו"ם - ניגריה וגבון, וכעת חסרה להם תמיכה של חברה נוספת על מנת להתקבל כמדינה חברה באו"ם, ללא וטו אמריקאי

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי, אמר הבוקר (חמישי) כי שמונה מדינות במועצת הביטחון הודיעו לו כי יתמכו בבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם. "כעת אנו פועלים כדי להשיג את הקול התשיעי, שבעזרתו נוכל להעביר את ההחלטה", אמר בראיון לתחנת רדיו פלסטינית.

לדבריו, שמונה המדינות שתומכות בבקשה הפלסטינית הן רוסיה, סין, הודו, דרום אפריקה, ברזיל, לבנון, ניגריה וגבון. הפלסטינים זקוקים לרוב מיוחס של תשע מתוך 15 חברות המועצה - הרוב הנחוץ כדי לקבל חברה חדשה באו"ם. מאליכי הוסיף כי עיקר המאמצים הפלסטינים להשגת מדינה תשיעית מתמקדים כעת בקולומביה ובבוסניה.

כאמור, במידה והרשות הפלסטינית תשיג תמיכה של מדינה נוספת החברה במועצת הביטחון, יושג הגוש החוסם הדרוש עבורה. כך תאלץ ארצות הברית להפעיל את זכות הווטו שלה נגד ההחלטה - מצב בלתי רצוי ביותר, הן לישראל והן לארה"ב, שכן הוא מציב את ארה"ב בבידוד עולמי לצד ישראל, ועלול להעכיר מאוד גם את היחסים בינן.

נכון לעכשיו, מובטח להם קולן של שש מהחברות: רוסיה, סין, לבנון, הודו, דרום אפריקה וברזיל. מנגד, ארה"ב צפויה להתנגד בוודאות, ולפי כל הסימנים, ינהגו כך גם קולומביה וגרמניה. שש החברות הנותרות עדיין לא הכריזו רשמית על עמדתן. מביניהן, ישראל זקוקה שלפחות ארבע יתנגדו או לכל הפחות יימנעו, כדי "להפיל" את הבקשה הפלסטינית. על פי הדיווחים האחרונים, בריטניה וצרפת ככל הנראה יימנעו בהצבעה. פורטוגל, לעומת זאת, תיתן ככל הנראה את קולה לצד התומך בפלסטינים, שיזדקקו לעוד שתי תומכות נוספות מבין שלוש המדינות שנותרו: בוסניה, ניגריה וגבון. אם דבריו של אל-מאליכי נכונים, הרי שכעת נותר לרשות לגייס לצידה את תמיכת בוסניה.

עוד לפני הגשת הבקשה הפלסטינית טען שר הביטחון אהוד ברק, כי הצליח לשכנע את נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, להימנע בהצבעה. מלשכתו של ברק נמסר כי במהלך הפגישה שכנע ברק את הנשיא הניגרי לסייע בגיבוש רוב חוסם במועצת הביטחון של האו"ם נגד בקשתה של הרשות הפלסטינית להכריז על מדינה עצמאית - והוא נענה לבקשתו והודיע כי ניגריה תימנע מההצבעה.

עוד באותו נושא:

מועצת הביטחון קיימה דיון בהכרה הפלסטינית
בכיר פתח: הישגנו את הרוב הנדרש במועצת הביטחון
פרושאור: "עדיין מנסים להשיג גוש חוסם במועצת הביטחון"
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully