וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון קיימה דיון בהכרה הפלסטינית

מדובר בדיון טכני בלבד, אולם הבקשה הפלסטינית להכרה על ידי המועצה ממשיכה להתקדם. הצבעה על הבקשה צפויה להתקיים רק בעוד מספר שבועות. הפלסטינים: "מתקדמים צעד אחר צעד"

מועצת הביטחון של האו"ם מקיימת היום (רביעי) דיון ראשון בבקשה הפלסטינית להכרה במדינה עצמאית, כך דווח ב"וושינגטון פוסט". מדובר בהליך טכני בכדי לדון בהצעה אותה מקדם הנשיא התורן של מועצת הביטחון, שגריר לבנון באו"ם, נאווף סלאם, ולא צפויה להתקיים הצבעה על ההצעה. המועצה תיפגש שוב ביום שישי כדי לדון בבקשה. ההליך אותו צפויה לעבור הבקשה הפלסטינית עתיד להימשך עוד מספר שבועות עד הצבעה במועצה, עליה הודיעה וושינגטון שתטיל וטו אם הפלסטינים יצליחו לגייס את תמיכת תשע מ-15 החברות במועצה.

מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
אבו מאזן שב לרמאללה: "נישאר על האדמה הזאת"
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם
אבו מאזן: נאומי השפיע לטובה על דעת מועצת הביטחון
שרי השמינייה נוטים לתמוך בחידוש המשא ומתן

הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, הודה למועצה על כך שחברותיה הסכימו לטפל בבקשה במהירות. הוא לא התייחס להתנגדות האמריקאית למהלך אך אמר כי "התהליך מתקדם, צעד אחר צעד, ואנחנו מקווים שהמועצה תכיר באחריותה ותתמוך בבקשתנו".

מוקדם יותר היום חזר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, על העמדה הישראלית המתנגדת לצעד הפלסטיני. "אני מבקש להדגיש שמדינה פלסטינית בת-קיימא לא תקום על ידי התערבות חיצונית, אלא אך ורק דרך ניהול משא ומתן ישיר. זו הדרך היחידה להתקדם לעבר השגת הסכם שלום יציב בין הצדדים". בתוך כך, פורום שרי השמינייה דן הלילה במשך חמש שעות בהצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן המדיני בין ירושלים ורמאללה וכעת מסתמן כי ישנה תמיכה בקרב השרים למתווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully