וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בכנסת: פרצה את האבטחה והתקרבה לנתניהו

פנחס וולף

2.11.2011 / 18:27

אלינור בוטביקה, רעייתו של שוטר מג"ב שחר בוטביקה שנכלא לאחר שחטף והרג פלסטיני, התפרצה לעבר ראש הממשלה ודרשה את שחרור בעלה. דובר הכנסת: "האירוע ייבדק באופן יסודי"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ערוץ 7, עריכה: יותם בן-דוד)

תקרית חמורה בכנסת: אלינור בוטביקה, רעייתו של שוטר משמר הגבול לשעבר שחר בוטביקה, שנכלא לפני שנתיים לאחר שהורשע בחטיפה ובהריגה של פלסטיני בחברון, פרצה היום (רביעי) את מעגל האבטחה של ראש הממשלה ודרשה בבכי מבנימין נתניהו לשחרר את בעלה, על רקע עסקת שליט.

בוטביקה הגיעה למשכן הכנסת כדי להיפגש עם שרים וחברי כנסת, בדרישה שיפעלו לשחרור בעלה ואסירים יהודים אחרים הכלואים על רקע ביטחוני ולאומני. בוטביקה ביקשה מהשרים ומחברי הכנסת לשחרר אסירים יהודים "כמו ששחררו מחבלים עם דם על הידיים בעסקת שליט".

במהלך שהייתה בכנסת התראיינה בוטביקה לכתב ערוץ 7, חזקי עזרא. במהלך הראיון, חלף נתניהו עם פמלייתו, בדרך להצבעות במליאת הכנסת. בוטביקה עברה את חגורת המאבטחים, הגיעה עד למרחק קצר מראש הממשלה וזאת מבלי שהמאבטחים יעצרו אותה. "כמו ששחררת מחבלים עם דם על הידיים", אמרה בוטביקה בבכי לראש הממשלה, "תשחרר את בעלי. גם לי מגיע לשמוח, אני רוצה אותו בבית".

נתניהו המשיך בדרכו, אך אחד מדובריו, לירן דן, נשאר עם בוטביקה כדי לשמוע את טענותיה. דובר הכנסת יותם יקיר, מסר לוואלה! חדשות בתגובה לתקרית כי "אירוע בו יש התפרצות מילולית של אזרח כלפי ראש הממשלה במסדרונות הכנסת הוא אירוע משמעותי שייבדק באופן יסודי".

בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר בחודש אפריל 2009 מאסר של שמונה שנים וחצי על שחר בוטביקה. במקביל גזר אז בית המשפט מאסר של חמש שנים וחצי על דניס אלחזוב, ששירת גם הוא במג"ב והיה מעורב בפרשה. בוטביקה ואלחזוב ושני שוטרים נוספים תקפו את הפלסטיני שנהרג בחברון בשנת 2002.

עוד בנושא:

הדיווח על גזר הדין של שוטר מג"ב לשעבר שחר בוטביקה
שרים נוספים קוראים: "לשחרר גם אסירים יהודים"
לפני אישור העסקה: ישי דרש לכלול אסירים יהודים

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully