וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 8 שנות מאסר לשוטר מג"ב שהרג פלסטיני

עדי שמחוביץ

27.4.2009 / 15:40

שחר בוטביקה הורשע כי לפני 7 שנים היכה פלסטיני מחברון וזרק אותו למותו מג'יפ נוסע . ח"כ בן ארי: "ביהמ"ש היה צריך להתחשב בהם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

שמונה שנות מאסר וחצי נגזרו היום (שני) על שוטר מג"ב לשעבר שחר בוטביקה, שהורשע בחטיפה ובהריגה של פלסטיני תושב חברון. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר גם חמש שנות מאסר וחצי על דניס אלחזוב, ששירת גם הוא במג"ב והיה מעורב בפרשה.

המקרה אירע ב-2002, כשהשניים, שחר בוטביקה, תושב בני ברק ודניס אלחזוב, תושב באר שבע, שירתו כשוטרים בפלוגה של מג"ב שפעלה בחברון. בנוסף לבוטביקה ואלחזוב הורשעו בפרשה בעבר שני שוטרים נוספים: ינאי לאלזה ובאסם והבי, אשר היו גם עם מעורבי במקרה. אלזחוב אמר לפני הדיון: "מה שהיה היה, אני מצטער, הופתעתי שהרשיעו אותי". השופטת הגדירה את בוטיבקה ואת לאלזה כ"עבריינים הדומיננטיים בפרשה שראויים לאותו עונש". הפער בעונש המאסר שנגזר על בוטיבקה לעומת זה שנגזר על אלחזוב נעוץ בחלקו הרב יותר של בוטיבקה בהרג הפלסטיני. בוטיבקה הורשע כי היכה את הפלסטיני ואף דחף אותו למותו מג'יפ נוסע .

ב-30 בדצמבר 2002 לקחו ארבעת שוטרי מג"ב ג'יפ צבאי ויצאו למסע התעללות בעיר חברון, לציון יומם האחרון בבסיס שבהר מנוח מדרום לחברון. ראשית העלו לג'יפ את עלאא סנקרוט, אז בן 20, לקחו אותו למקום מבודד, הכו אותו, ואף תיעדו את האירוע במצלמת וידאו. הם גרמו לו לשבר בגולגולת ונטשו אותו. אחר כך העלו לג'יפ את חמזה רג'בי, אז בן 22, נהגו בו באופן דומה, ואף לקחו ממנו 150 שקלים.

בערב יצאו הארבעה לגיחה שנייה. הם העלו לג'יפ אדם ודרשו ממנו לקפוץ מהרכב הנוסע. הוא קפץ, והצליח לברוח בצליעה. לאחר מכן הועלה לג'יפ עמהאן אבו-חמדייה בן ה-17. הוא הוכה על ידי בוטביקה וכשנדרש לקפוץ, נאחז ברצועות שבגג הג'יפ, אך בוטביקה שיחרר את אחיזתו בכוח ודחף אותו. ראשו נחבט בחוזקה, ולאלזה צעק: "הוא מת, הוא מת".

באפריל בשנה שעברה נידון ינאי לאלזה לשמונה וחצי שנות מאסר, לאחר שהורשע במעורבותו במקרה, ובנוסף גם בעבירות שוד, בהשמדת ראיות והדחת עד בחקירה - כל זאת לאחר שהודה בהן במסגרת הסדר טיעון. באסם ווהבי , שנהג בג'יפ, נידון ב-2005 לארבע שנות מאסר וחצי.

"מעשה נתעב"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר עם מתן גזר הדין כי "מדובר בילדים שלנו. גם אם הם נכשלו אלו הילדים שלנו. הם במצב נפשי קשה וביהמ"ש לא לקח את זה בחשבון. זה קרה כמה ימים לאחר שנהרג המח"ט שלהם דרור וינברג. במצבים כאלה יש מכלול של שיקולים שהמדינה צריכה לקחת".

עו"ד משה סעדה מהפרלקיטות אמר כי "מדובר באחת הפרשיות החמורות בתולדות מג"ב. ארבעה שוטרי מג"ב יצאו למסע נקם בעיר חברון במסגרתו היכו והשפילו תושבי חברון ובסופו של יום הרגו נער. ביהמ"ש, בגזר דינו, הביע את סלידתו וסלידת החברה מהמעשה הנתעב הזה". לטענתו, הפרקליטות תשקול לערער על העונש שנגזר על בוטביקה בטענה שהוא "קל מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully