וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות הקבוצה ברוסיה: טייס היה על כדורי הרגעה

מסקנות חקירת ההתרקסות בה נמחקה קבוצת הוקי העלו כי נגרמה מטעויות אנוש של הטייסים, ש"נעדרו הכשרה נאותה". דו"ח בינלאומי: רוסיה עברה את קונגו, והפכה למדינה המסוכנת בעולם לטיסה

התרסקות המטוס שבה "נמחקה" קבוצת הוקי שלמה לפני קרוב לחודשיים ברוסיה נגרמה עקב טעות אנוש של הטייסים, שלא היו בעלי הכשרה נאותה. כך עולה ממסקנות חקירת התאונה האווירית, שהוצגו היום במוסקבה. במסקנות אף מצוין כי אחד הטיסיים היה בזמן ההתרסקות תחת השפעת סמי הרגעה האסורים לשימוש.

שרידי מטוס שהתרסק ליד העיר ירוסלבל, רוסיה, 7 בספטמבר 2011. רויטרס
רק אחד נותר בחיים. שרידי המטוס שהתרסק בנהר הוולגה/רויטרס

44 מתוך 45 האנשים שהיו על מטוס ה- Yak-42 נהרגו בהתרסקות אל תוך נהר הוולגה, שהתרחשה זמן קצר לאחר שהמטוס המריא מהעיר ירוסלבל שמצפון למוסקבה, בדרכו למינסק שבבלארוס. בין ההרוגים היו גם כל השחקנים ואנשי הצוות של קבוצת ההוקי-קרח "לוקומוטיב ירוסלבל", שהייתה בדרכה למשחק הפתיחה של ליגת ההוקי הקונטיננטלית, נגד קבוצת "דינמו מינסק". ההרוג האחרון, שחקן בקבוצה, שרד את ההתרסקות אך מת בחודש שעבר בבית החולים מהכוויות הקשות שספג. הניצול האחרון שנותר בחיים, גם הוא פצוע קשה, היה מכונאי בצוות המטוס.

אלכסיי מורוזוב, שעמד בראש ועדת החקירה, הסביר היום כי "למרות שהמנוע היה במצב טיסה, מהירות המטוס לא גברה" - הוכחה לתפקוד לקוי של הטייסים, שלדבריו "הכשרתם לא הייתה מספיקה כדי להקנות להם את הכישורים הדרושים כדי להטיס ולנווט מטוס מסוג זה". עוד הוסיף כי נתיחה לאחר המוות העלתה כי אחד הטייסים היה תחת כדורי הרגעה המשמשים לטיפול בהפרעות חרדה, האסורים לשימוש בגלל השפעתם על מערכת העצבים המרכזית.

"לטפל בבעיה? יותר קל להאשים טייסים מתים"

הייתה זו רק אחת מתוך כמה התרסקויות מטוסים קשות ברוסיה בשנה האחרונה, בהן ההתרסקות שלושה חודשים קודם לכן ליד העיר פטרוזוודסק, שגם בה נהרגו 44 בני אדם. בחודש שעבר פורסמו גם תוצאות חקירת התאונה הזו, ממנה עלה כי הנווט היה שיכור. בעקבות ההתרסקות בירוסלבל, סגרו הרשויות ברוסיה כמה חברות תעופה קטנות שלא עמדו בסטנדרטים בטיחותיים, בהוראת הנשיא דמיטרי מדבדב. בין היתר, נשלש בחודש שעבר גם הרישיון של החברה שהטיסה את קבוצת ההוקי, "Yak Service".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
התרסקות מטוס ליד העיר פטרוזוודסק, צפון רוסיה, 21 ביוני 2011. רויטרס
120 הרוגים בשמונה התרסקויות בתוך שנה. זירת ההתרסקות ליד פטרוזוודסק, בה נהרגו 44/רויטרס

תוצאות החקירה מתפרסמות על רקע הדו"ח שפרסמה השבוע "רשת הבטיחות האווירית" (Aviation Safety Network), ארגון בינלאומי העוסק בניטור של בטיחות בטיסה, הקובע כי רוסיה עלתה למקום הראשון ברשימת המדינות שבהן מסוכן לטוס - לאחר שעברה את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שהחזיקה עד כה בתואר המפוקפק. לפי נתוני הארגון, רק בשנה האחרונה נהרגו 120 בני אדם בלא פחות משמונה התרסקויות בהן היו מעורבים מטוסים רוסיים.

אנדריי ליטבנוב, טייס בחברת התעופה הרוסית"אייופלוט", אמר השבוע בראיון ל"סקיי ניוז", בעקבות פרסום הדו"ח, כי האשמתם החוזרת של טייסים ב"טעויות אנוש" שגרמו להתרסקויות אינה אלא תירוץ עלוב. "לפעמים יש טעויות", אמר, "אבל אם אתה רוכב על אופנים חלודות ונופל, האשמה אינה בך, נכון? הממשלה לא רוצה להיכנס בעובי הקורה ולטפל בבעיה ביסודיות, כי זה יקר מדי. יותר קל להאשים את הטייסים המתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully