וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתנחלויות מרוצים מנתניהו: "הפעם זה לא בלוף"

יהושע בריינר

2.11.2011 / 6:50

בעקבות החלטת השמינייה להאיץ בנייה בשטחים, הביעו שביעות רצון בגוש עציון, שם אושרו מאות יחידות דיור: "מקווים שההחלטה היא בשורה לבאות" אמרו המתנחלים

בניגוד לזעם שנשמע כלפי ישראל ברשות הפלסטינית, בהתנחלויות קיבלו בשמחה את הודעת ראש הממשלה אתמול (שלישי) על ההחלטה להאיץ בנייה בגושי ההתיישבות כ"עונש" על קבלת הפלסטינים לאונסק"ו. חלק מראשי הרשויות כבר קיבלו הבטחה רשמית מלשכת ראש הממשלה, לפיה האישורים המיועדים לבנייה יינתנו החל מהימים הקרובים. בדיקת וואלה! חדשות מגלה כי מרבית יחידות הדיור שאושרו הן בירושלים. כמה מאות יחידות דיור נוספות אושרו בגדה המערבית.


עוד באותו הנושא:
תגובת ישראל לקבלת הרשות לאונסק"ו: האצת הבנייה
האצת הבנייה: הפלסטינים זועמים, ביש"ע מברכים
הפלסטינים: "נבקש להתקבל ל-16 סוכנויות או"ם"
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה

ההחלטה תאפשר לשווק 277 יחידות דיור בשכונת גבעת הזית באפרת שבגוש עציון. מדובר בשכונה בה למעשה הונחו תשתיות בסיסיות כבר לפני כעשר שנים, ובכלל זה כבישים וחשמל, למרות שאישור רשמי לשיווק המבנים טרם התקבל עד היום. כמו כן, אושרו לשיווק כחמישים יחידות דיור בשכונה מרכזית בהתנחלות מעלה אדומים.

"מעלה אדומים נמצאת בקונצנזוס"

"הפעם זה לא בלוף", מאמין ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי. "קיבלנו עדכון בנושא, ואנחנו רק מחכים להתחיל בשיווק הדירות", סיפר. רביב מהוסיף כי "הביקושים לדיור באפרת הם מטורפים, ואין לנו ספק שכל הדירות יימכרו בתוך זמן קצר. מעולם לא היה לנו ספק שאפרת היא חלק בלתי נפרד מגוש עציון וממדינת ישראל. מדובר בצעד ראשון וחשוב, אך אסור שהממשלה תמתין למחדלי הפלסטינים כדי לאשר בנייה ליהודים". על אף היותה חלק מגושי ההתנחלות, אפרת לא נהנתה בשנים האחרונות מבנייה חדשה. כעת, נדמה כי היא המרוויחה העיקרית מהחלטת ראש הממשלה.

מי שעוד נהנים מה"עונש" שהטיל ראש הממשלה על הפלסטינים הם תושבי מעלה אדומים, שם נשמעה שביעות רצון מההחלטה. "מעלה אדומים נמצאת בקונצנזוס", אמר ראש העיר בני כשריאל, "אולם צריך להמשיך את הבנייה אצלנו גם ללא תגובות תגמול כאלו ואחרות. כמו שמפתחים כל עיר אחרת בישראל, כך על הממשלה להמשיך ולפתח את מעלה אדומים ולהחיל עליה את הריבונות הישראלית".

גם בגוש עציון, בה עדיין לא ברור כמה יחידות דיור ייבנו ובאילו יישובים, מברכים על החלטת הממשלה. "אנו מקווים שההחלטה היא בשורה לבאות", אמר ממלא מקום ראש המועצה, יאיר וולף. "יש ביקוש אדיר להתיישבות בגוש עציון, ועל הממשלה לסייע לנו לתת מענה למאות זוגות צעירים שרוצים להמשיך וליישב את האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully