וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקריית שמונה מוטרדים: חדר המיון הקדמי ייסגר?

קובי דוד

31.10.2011 / 20:29

דווקא באחת הערים הנמצאות לא אחת במוקד המתיחות הביטחונית, עשוי להיסגר המרכז הרפואי בשל היעדר תקציב ממשלתי. "שלא ישחקו עם חיי אדם, זה עניין של חיים ומוות", אומרים התושבים

עננה כבדה של אי ודאות מרחפת מעל חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, שצפוי להיסגר בסוף חודש דצמבר, עקב מחסור בתקצוב ממשלתי שיבטיח את המשך קיומו. משרד הבריאות מנסה בימים אלה למצוא חלופה הולמת לחדר המיון, בדמתו של מוקד רפואי שיהיה פעיל למשך חצי יום. לעיריית קריית שמונה אין פתרונות בעניין, ולתושבים נמאס להרגיש מקופחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייסגר? חדר המיון הקדמי בקריית שמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר המיון הוקם במרכז העיר בשנת 1982, כשלוחה של בית החולים "זיו" בצפת, במטרה לתת מענה רפואי הולם וזמין לתושב העיר והסביבה, הנמצאים פעמים רבות במוקד התחממות ביטחונית בגבול הצפון. לאחרונה העביר משרד הבריאות מכתב לראש העירייה, הרב ניסים מלכה, בו צוין כי חדר המיון צפוי לסגור את שעריו בתום השנה האזרחית. "כרגע המכתב עומד בעינו", ציין היום מלכה. "לעירייה אין אפשרות להעביר תקציב להמשך קיומו של חדר המיון. אני קורא למצוא פתרון הולם ובהול שיבטיח את פעילותו החיונית של המקום".

"שלא ישחקו עם חיי אדם"

למאבק נגד סגירת חדר המיון נרתם גם ארגון "צעירים למען עירנו", שמאבקו הקודם, נגד סגירת הספרייה העירונית – הסתיים בהצלחה. אביחי שטרן, מייסד הארגון, אמר לוואלה! חדשות כי "לאורך הגבול המתוח יש לא מעט תקריות, ונפילות רקטות שיכולות לסכן חיי אדם. אין צורך להכביר במילים לחשיבותו של חדר מיון קדמי. שלא ישחקו עם חיי אדם, לעתים מדובר בדקות קריטיות של חיים ומוות".

שטרן מותח ביקורת נוקבת על התנהלות הרשות המקומית. "אני רואה בכך אזלת יד ישירה של עיריית קריית שמונה, והעומד בראשה - נסים מלכה. אני מאוד מקווה שראש העיר יתעשת על עצמו ולא יהפוך את חיי התושבים להפקר".

"במהלך השנה החולפת נרשמו למעלה מעשרת אלפים פניות שטופלו במקום", מספר גורם המעורב בפרטים. "חדר המיון מהווה זרוע צפונית עבור אותם אנשים שזקוקים לטיפול רפואי מיידי, ברגע של חיים ומוות נסיעה של 41 קילומטרים לבית החולים בצפת עלולה להיגמר באסון". לדבריו, "במלחמת לבנון השנייה המקום טיפל במקביל בעשרות פצועים שחייהם ניצלו בזכות הטיפול הרפואי. ברגע שהמקום יהפוך לעוד מוקד רפואי פשוט, ללא טיפולים, עלול להיגרם נזק אדיר לפצועים ולחולים".

בבית החולים זיו בצפת ציינו כי "התיקצוב והאחריות של חדר המיון פועלים בהנחיה של משרד הבריאות". ובמשרד הבריאות, לעומת זאת, נמסר בתגובה: "משרד הבריאות פועל ללא לאות למציאת חלופה הולמת. עד למציאת פתרון חדר המיון הקדמי בקריית שמונה לא ייסגר".

עוד בנושא
מאהלי הצפון הכריזו על הקמת ”מדינת הפריפריה”
חיוכים ושמחה בקריית שמונה: הספרייה נפתחה מחדש
רה”מ: נקצה מיליונים להצלת המתנ”סים בקריית שמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully