וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבן פרשת "המג"ד מניעלין" נאשם ביידוי אבנים

31.10.2011 / 18:39

אשרף אבו רחמה עמד בשנת 2008 במרכזה של הפרשה, שבמסגרתה נורה ברגלו בעודו כפות לאחר הפגנה בניעלין. בסוף השבוע הוא נעצר בגין יידוי אבנים. פרקליטתו: "מעצר שערורייתי"

צפו: תיעוד המעצר האחרון של אבו רחמה (מתוך אתר יוטיוב)

אשרף אבו רחמה, תושב הכפר הפלסטיני ניעלין, המוכר מפרשת "המג"ד מניעלין", שבמהלכה תועד כשחייל צה"ל יורה לעברו כשהוא כפות, נעצר בסוף השבוע לאחר שהשתתף בתהלוכה בלתי-חוקית בכפרו ויידה אבנים לעבר כוחות צה"ל. בהמשך למעצר הוגש נגד אבו רחמה כתב אישום ושופט בית הדין הצבאי בעופר סרן צבי פרנקל, החליט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. זאת לאחר שסרן פרנקל קיבל את טענת מפקד הגדוד ששהה במקום, לפיה זיהה ממרחק של למעלה מ-100 מטרים את אבו רחמה, כשהוא מיידה אבנים.

פרקליטתו של אבו רחמה, עו"ד גבי לסקי, אמרה בתגובה למעצר כי אבו רחמה כלל לא עסק ביידוי אבנים וכי כל חטאו היה החזקת דגל פלסטין בידיו. לדבריה, "מדובר במעצר שרירותי ושערורייתי אשר אין בין עילות המעצר לבין המעשים של אשרף בשטח ולא כלום. בית הדין דחה כלאחר יד תצהירים של שני ישראלים שאישרו שאבו רחמה שהה לידם במהלך כל ההפגנה אולם גם אם בית הדין חושב שיש ראיות לכאורה, הרי שמצבו האישי והנסיבות האישיות של אבו רחמה מחייבות חלופת מעצר. לצערי, בית הדין הצבאי ממשיך בהרגל בו מעצר עד תום ההליכים הוא הכלל ולא החריג".

לטענת חבריו של אבו רחמה, מעצרו מהווה "המשך מסע הנקמנות של צה"ל נגדו, לאחר פרשת 'המג"ד מניעלין'". בתקרית המדוברת שאירעה בשנת 2008, אבו רחמה נעצר במהלך הפגנה נגד עוצר שהוטל על הכפר ניעלין הסמוך לרמאללה. בזמן שהיה כפות ועיניו מכוסות ירה בו החייל, סמל-ראשון ליאונרדו קוריאה כדור גומי ופצע את אבו רחמה ברגלו.
בעקבות האירוע הועמדו קוריאה ומפקד גדוד השריון סגן-אלוף עמרי בורברג שנתן לו את ההוראה לירות לדין, והשניים הורשעו. בורברג הורשע באיומים, קוריאה הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק ושניהם הורשעו בהתנהלות שאינה הולמת. העלאת דרגתו של בורברג עוכבה על ידי בית המשפט הצבאי בשנתיים ועל קוריאה נגזרה הורדה לדרגת טוראי ומאסר על תנאי של חצי שנה. האירוע המדובר תועד על ידי מצלמות "בצלם" וגרם לזעזוע קשה, אלא שהעימותים בין אבו רחמה לצה"ל, לא הסתיימו אז.

בחודש אפריל 2009 נהרג אחיו של אבו רחמה, באסם, לאחר שבמהלך הפגנה בבילעין הוא נפגע מרימון גז שנורה לעברו ממרחק קצר. בחודש ינואר השנה, מתה אחותו של אבו רחמה, ג'וואהר, לאחר שלטענת הפלסטינים לקתה בדום לב, כתוצאה משאיפת כמויות גדולות של גז מדמיע במהלך הפגנה. בצה"ל דחו אז את הטענות ואמרו כי טיפול לקוי בבית החולים ברמאללה הוא שגרם למותה של ג'וואהר.

בדובר צה"ל אמרו בתגובה למעצרו של אבו רחמה בסוף השבוע כי "אבו רחמה נעצר לאחר שנאספו ראיות הקושרות אותו לעבירות של יידוי אבנים והשתתפות בתהלוכה בלתי-חוקית. בגין עבירות אלו, הוגש נגדו כתב אישום ומעצרו הוארך עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. יצוין כי נגד הנאשם עומד תנאי קודם בגין עבירות דומות".

עוד בנושא:

בחודש ספטמבר: הדיווח על מעצרו הקודם של אבו רחמה
הירי בניעלין: המג"ד הורשע בעבירות חמורות
הירי בניעלין: המג"ד בורברג לא יורד בדרגה
הפלסטיני מניעלין: החיילים ירו בי בכוונה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully