וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין בכיר הפליל 22 יבואני סמים ממרכז הארץ

31.10.2011 / 7:32

עבריין בכיר פעל במשך 9 חודשים כסוכן סמוי בשורות המשטרה, והצליח להפליל 22 סוחרי סמים "ברמה הגבוהה ביותר של העבריינים". הם נעצרו לפנות בוקר במבצע שזכה לכינוי "הסופר-טנקר"

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: משטרת ישראל. עריכה: אמיר קוטיגרו)

שוטרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה פשטו לפנות בוקר (שני) על בתיהם של 22 בני אדם שהוגדרו "בכירי יבואני הסמים במרכז הארץ" ויעדים מרכזיים במחוז במשך שנים רבות ועצרו אותם. מי שהפליל אותם הוא אחד העבריינים הבכירים ביותר אי פעם שהפך בתולדות משטרת ישראל לסוכן סמוי, וכעת הוא ייכנס לתוכנית הישראלית להגנת עדים.

העצורים, כולם תושבי המרכז, ורובם מתגוררים בעיר לוד, עסקו לא רק ביבוא וסחר בסמים, לטענת המשטרה, אלא אף מעורבים בפשיעה החמורה ביותר שהתרחשה במחוז בשנים האחרונות, בין היתר בסכסוכי כנופיות ובחיסולים. במהלך הלילה גם חילטו חוקרי ימ"ר מרכז בפיקודו של ניצב משנה יגאל בן שלום, רכוש שצברו על פי החשד באמצעות העבירות אותן ביצעו, בשווי מיליוני שקלים.

סמים שנתפסו במסגרת פשיטה משטרתית על סוחרי סמים באמצעות סוכן ה סופר טנקר, אוקטובר 2011. חטיבת דובר המשטרה
חלק מהסמים שנתפסו/חטיבת דובר המשטרה

"כיבוי השריפה הגדולה של הפשיעה"

בימ"ר מרכז התכוננו במשך השנה האחרונה ללילה הזה. במהלך החודשים הללו הצליח הסוכן, שגויס על ידי מחלק הסוכנים בפיקודו של רפ"ק אורן דוד השייך למפלג מודיעין בפיקודו של סנ"צ דרור אסרף, לתעד עבור המשטרה עסקאות בהן נמכרו סמים מסוג קוקאין, הרואין, קראק, חשיש וכדורי אקסטזי, וסיפק ראיות שסייעו להפליל את חבריו. "תשעת החודשים שבהם פעל הסוכן סיפקו את מה שעמלנו עליו במשך שנים רבות", סיפר ניצב משנה יגאל בן שלום, מפקד ימ"ר מרכז. "מדובר ברמה הגבוהה ביותר של העבריינים במחוז, ולשם כך היינו זקוקים לסוכן כה בכיר בעולם הפשע".

המבצע, שזכה לכינוי "סופר-טנקר" בשל מה שהוגדר במשטרה "כיבוי השריפה הגדולה של הפשיעה", הגיע לפנות בוקר לשיאו, כאשר 300 שוטרים ובלשים של ימ"ר מרכז ולוחמי מג"ב יצאו לערים לוד, רמלה, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה וערים נוספות ו"קטפו" את החשודים ממיטותיהם. במקביל חילטו הכוחות רכוש שאותר במהלך החקירה וכולל כלי רכב, חשבונות בנק, בתים, קרקעות וכסף מזומן בסכום של 15 מיליון שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הערכות משטרתית בנמל תעופה בן גוריון לקראת מטס הפעילים הפרו פלסטינים, יולי 2011. קובי אליהו
לדברי ניצב סאו, המבצע ישפיע לטובה על הביטחון בערי המרכז לפחות בשנה הקרובה/קובי אליהו

"המשימה עוד לא הסתיימה"

בתחילת הפעלתו קיבל הסוכן שורה של "משימות מבחן", שנועדו לוודא כי אינו פועל כסוכן כפול בשרות העבריינים. גם לאחר שנבנתה אמינותו, לא פסקו הדילמות. "הפעלת סוכן סמוי, שבא משורת העבריינים, היא משימה מורכבת ביותר", ציין נצ"מ בן שלום. "במשך תשעה חודשים חיינו איתו, ליווינו אותו וסייענו לו ברגעים קשים, והיו לא מעט כאלה".

"לקחנו אדם והפכנו לו את החיים", סיפר מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו. "ליווינו אותו מבוקר עד לילה במשך כל החודשים, ופעלנו כדי להבטיח את שלומו ולוודא שאינו מתחרט". על פי ניצב סאו, "הסוכנים מהווים את הכלי היעיל ביותר בבניית תיק. אינני זוכר הרבה מקרים שבהם משטרת ישראל גייסה עבריין כה בכיר".

"מבחינתנו המשימה לא הסתיימה", אמר ניצב סאו. "כעת המשימה שלנו היא להגן על הסוכן, לוודא שהוא יעיד בבית המשפט ולהבטיח את שלומו ושלום משפחתו". לדברי ניצב סאו, המבצע ישפיע לטובה על הביטחון בערי המרכז לפחות בשנה הקרובה. "תושבי העיר לוד מתעוררים הבוקר למציאות חדשה", אמר. "עם זאת", הוא מזהיר, "יהיו כאלה שינסו לתפוס את מקומם של העצורים".

עוד על המלחמה בסחר בסמים
צפו: מעבדת סמים התגלתה בלב שכונת מגורים בשרון
אישום: סחרו בסמים שהבריח קצין צה"ל מגבול מצרים
חשד: כנופיה מהמרכז שלחה נערים למשלוחי סמים ונשק

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully