וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר מתוח בדרום: ברוב הערים אין לימודים

רמי שני

31.10.2011 / 5:50

בבאר שבע, באשקלון ובאשדוד קיבלו החלטה עצמאית להשבית את בתי הספר. בלילה נפלו 3 רקטות במועצה האזורית חוף אשקלון ואחת במועצת אשכול. לא נגרם נזק. חיל האוויר תקף בדרום הרצועה

הרשויות בבאר שבע, אשדוד, אשקלון וגן יבנה הודיעו כי לא יתקיימו הבוקר (שני) לימודים במוסדות מערכת החינוך שבשטחן. הלימודים באוניברסיטת בן גוריון יתקיימו כרגיל. ההודעות הפרסמו על רקע ההסלמה בדרום, כשאמש התפוצצו שלוש רקטות בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון ואחת במועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור.

מיד לאחר מכן תקף חיל האוויר בדרום רצועת עזה חוליית מחבלים, שירתה, לטענת צה"ל, רקטות לעבר ישראל. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
צה”ל תקף חוליית שיגור בדרום הרצועה, מחבל נהרג
נטמן הרוג הגראד: ”שכלנו אח בלבנון, וכעת עוד אח”
הרמטכ”ל המליץ על תקיפה אגרסיבית - נתניהו התנגד

מפיקוד העורף נמסר בתום הערכת מצב שהתקיימה, כי נכון לשעה זו, אין מגבלות על התקהלויות והתכנסויות, לימודים, מקומות עבודה שאינם חיוניים ומרכזי קניות. זאת לאחר שבשבת אסר הפיקוד על התקהלות של יותר מ-500 איש בדרום. עם זאת נראה כי ברשויות החליטו בכל זאת לאסור את קיום לימודים. יצויין כי סמוך למועד פרסום ההנחייה החדשה, דווח על שיגור הרקטה הראשונה לעבר מועצת חוף אשקלון.

עוד קודם לכן התפוצצה רקטת קסאם ששיגרו פלסטינים בצפון רצועת עזה. אחרי השיגור נשמעה אזעקת "צבע אדום" ביישובים הישראלים הסמוכים.

חיל האוויר תקף בדרום הרצועה גם אתמול בצהריים

בצהרי ראשון תקף חיל האוויר חולייה שנערכה לשיגור רקטות מזרחית לרפיח שבדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה נעשתה על בסיס מידע מודיעיני על כוונה לבצע שיגור לעבר ישראל, וכי זוהו פגיעות במטרות התקיפה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, מחבל אחד נהרג בתקיפה, ואחר נפגע באורח קשה. עוד עולה מהדיווח, כי ההרוג הוא אחמד ג'רגון, בן 23 מגדודי ההתנגדות הלאומית - הזרוע הצבאית של החזית הדמוקרטית, בעוד שהפצוע הוא מפקד בכיר בזרוע. בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים ביממה האחרונה לעשרה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בצהריים להסלמה בדרום. בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת הנערכת בצפת, אמר נתניהו כי "הצד השני ישלם מחירים עוד יותר כבדים ממה שילם עד עכשיו, עד שיפסיק לירות עלינו. אין הפסקת אש. צה"ל מגן על תושבי הדרום ומחסל את משגרי הטילים".

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully