וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי וטיבי נפגשו: "להאיץ הפיוס בין הפלסטינים"

ניר יהב

30.10.2011 / 18:12

ח"כ אחמד טיבי נועד עם בכיר פתח הכלוא בישראל, מרואן ברגותי ועם ותיק האסירים הפלסטינים כריס יונס. ברגותי סיפר שמורל האסירים גבוה, וכי העיצומים שנקטה ישראל נגד האסירים לא הוסרו

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) נפגש היום (ראשון) בבית הסוהר "הדרים" עם מרואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל, ועם כריס יונס, ערבי-ישראלי שאחרי עסקת שליט נחשב לוותיק האסירים הפלסטינים בכלא, הנושא עונש של כשלושים שנות מאסר. לדברי טיבי, ברגותי סיפר לו שהמורל של האסירים גבוה וכי הפלסטינים "לא ייכנעו לכיבוש". ברגותי קרא להאיץ את המאמצים לפיוס בין הפלגים הפלסטינים על בסיס "מסמך האסירים" וקרא להציב את נושא האסירים בראש סדר העדיפויות.

לקריאה נוספת
מרואן ברגותי על העסקה: ”הופתעתי שאני לא ברשימה”
משעל: ”אי אפשר היה לשחרר את ברגותי וסעדאת”
פרקליטו של ברגותי: אי שחרורו לא יעבור בשתיקה

מרואן ברגותי. AP
"הפלסטינים לא ייכנעו לכיבוש". ברגותי/AP

עוד סיפר טיבי כי ברגותי העיד שהעיצומים בהם נקטה ישראל נגד האסירים הפלסטינים עדיין ניכרים ולא הוסרו לאחר עסקת שליט. לדברי טיבי, יש לשחרר את ברגותי מהכלא מפני ש"מקומו בהנהגה הפוליטית הפלסטינית ולא מאחורי סורג ובריח".

"אף אחד לא התייעץ איתנו"

מיד לאחר יישום עסקת שליט הביע ברגותי מורת-רוח על כך שהוא לא נכלל בה, ודחה את הדיווחים לפיהם חמאס קיבל את אישורו לבצע עסקה שאינה כוללת את שחרורו. לוואלה! חדשות נודע אז כי ברגותי אמר למקורביו כי הוא הופתע מאוד לגלות על העסקה וכי כלל לא היה מעורב בפרטיה. "לא היינו חלק מהמשא ומתן ואף אחד לא התייעץ איתנו", אמר.

ח"כ טיבי סיפר כי יונס, תושב עארה, הלין על תנאי האסירים שהוחמרו, לטענתו, למרות שחרור שליט והביע אי נחת מאי שחרור אסירים ותיקים אזרחי ישראל והאפליה, כלשונו, נגד האסירים הפלסטינים ביחס לאסירים יהודים שהרגו ערבים, כגון עמי פופר ויורם שקולניק. ברגותי ויונס אמרו כי רוב האסירים ה"כבדים" שנותרו בכלא הם אנשי ארגון פתח. טיבי קרא גם לשחרר את יונס מהכלא.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully