וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל מתכננים: שובו של המטס הפרו-פלסטיני

יהושע בריינר

30.10.2011 / 13:30

תחת הכותרת "ברוכים הבאים לפלסטין" יוזמים ארגוני שמאל אירופים את המטס, שינסה להוביל את משתתפיו לבית לחם, דרך נתב"ג. המועד: אפריל 2012. "נקיים פעילויות עם ילדים פלסטינים"

המטס הפרו-פלסטיני 2: מספר ארגוני שמאל אירופים הודיעו השבוע כי ישובו לנסות להיכנס לתחום ישראל, בדרכם לבית לחם. כך נודע לוואלה! חדשות. במספר מדינות באירופה התקיימו בשבוע שעבר כנסים של ארגוני שמאל, שבמהלכם הודיעו המארגנים כי בכוונתם להגיע לישראל בטיסות במהלך חג הפסחא, שיחול בחודש אפריל 2012, תחת הכותרת: "ברוכים הבאים לפלסטין".

לדברי המארגנים, אין להם כל כוונה לנקוט באלימות נגד כוחות צה"ל, אלא לקיים "פעילויות חינוכיות עם ילדים פלסטינים". במהלך המטס הפרו-פלסטיני הקודם, בחודש יולי האחרון, גירשה ישראל עשרות פעילו שמאל שהגיעו לנתב"ג ומנעה את הגעתם של עוד מאות פעילים, לאחר שהפעילה לחץ על חברות תעופה. משטרת ישראל נערכה אז בכוחות מתוגברים בנמל התעופה ובמעברי הגבול השונים, במטרה למנוע את כניסת הפעילים ומחשש שהגעתם תוביל לאירועים אלימים בגדה המערבית.

בעצומת התמיכה של המטס המתוכנן נכתב בין היתר: "'ברוכים הבאים לפלסטין' יהיה אתגר למדיניות הישראלית של בידוד הגדה המערבית, בזמן שהמתנחלים והצבא מבצעים פשעים כנגד אזרחי פלסטין חסרי הישע. אנו קוראים לממשלות לתמוך בזכותם של הפלסטינים לקבל מבקרים ואנו נבקש לעבור דרך שדה התעופה ללא אירועים חריגים על מנת לעבור משם ישירות אל הגדה המערבית ולקחת חלק בפרויקט על זכות החינוך לילדי פלסטין". מי שחתומים בין היתר על העצומה שקוראת ליטול חלק במטס הוא הארכיבישוף וזוכה פרס נובל דזמונד טוטו, הבלשן פרופ' נועם חומסקי וכן הישראלית פרופ' לחינוך נורית פלד-אלחנן מהאוניברסיטה העברית ומכללת דוד ילין.

בעקבות הכוונה לשוב לישראל באמצעות מטס פרו-פלסטיני, קוראים פעילי שמאל בארץ לרשויות הישראליות לאפשר את כניסתם של הפעילים האירופים. "יש לקוות שממשלת ישראל למדה את הלקח מהמבוכה העצמית לה גרמה במו ידיה במטס השלום האחרון", אומר אדם קלר מארגון גוש שלום, "הדרמה אז הייתה מיותרת, פעילי השלום הוחזקו בתנאים משפילים וכל תחזיות האימה התבדו. על הממשלה לתקן את הטעות שנעשתה ולאפשר לפעילים מחו"ל הבאים לבקר את הפלסטינים להגיע למחוז חפצם בשלום".

עוד בנושא

תיעוד נדיר: פעילות המטס החדירו מצלמה לכלא הישראלי
תיעוד בלעדי: כך נעצרו פעילי המטס בנתב"ג
מטס המחאה: עשרות פעילים נחתו בנתב"ג ונלקחו לחקירה
אכזבה לפעילי המטס: לא עלו על טיסת ההמשך לנתב"ג

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully