וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

125 שנות חופש: פסל החירות חוגג יום הולדת

למעלה מאלף בני אדם השתתפו בחגיגות לציון 125 שנים להצבתו של הפסל, שהוענק כמתנה מצרפת לעם האמריקאי, ב"אי החירות" בניו יורק. משט סירות, מפגן זיקוקים ועוגה - כך חגגו לסמל החופש

רגע לפני סגירתו לרגל שנה של השיפוצים, חגג אמש (שישי) פסל החירות, אחד מסמליה המובהקים של העיר ניו יורק – אם לא המובהק ביותר, את יום הולדתו ה-125. למעלה מאלף בני אדם מארצות הברית ומצרפת, שהעניקה את הפסל כמתנה לאמריקאים במאה ה-19, חגגו את המאורע ב"אי החירות" שבנמל ניו יורק.

במהלך האירוע, התנגנו המנוני שני הלאומים, נערך משט של סירות וכן מפגן זיקוקים והנוכחים אף התכבדו בעוגה ירוקה בצורת הפסל. עם תום החגיגות, כאמור, נסגר מתחם הפסל לשיפוצים למשך כשנה, על אף ש"אי החירות" יישאר פתוח למבקרים.

האירוע צוין דווקא ב-28 באוקטובר, שכן זהו התאריך בו נחנך הפסל בשנת 1886. "היא מהווה השראה לאנשים בכל רחבי העולם", אמר ראש עיריית ניו יורק, מישל בלומברג. "גברת החירות היא סמל תמידי לחופש, סובלנות ופתיחות שמייצגת את האידיאלים החשובים של מדינתנו", הוסיף מזכיר הפנים, קן סלזאר.

בטקס שנערך אמש הופיעו 125 מהגרים מלמעלה מ-40 מדינות שונות שהפכו לאזרחים, בהם גם לויס זינגר, בת 30 מצרפת. "אני מרגישה צרפתייה, אך עתה גם אמריקאית", סיפרה זינגר בהתרגשות, "זה מאורע מרגש מאוד. הגעתי לכאן מפריז כסטודנטית וברגע אחד התאהבתי".

הפסל, שנוצר בידי הפסל הצרפתי פרדריק אגוסטה ברטולדי, הוענק לארה"ב כסימן לחברות מאנשי צרפת. הוא מסמל חופש, בייחוד עבור מהגרים, ש-12 מיליון מהם עברו לאי אליס הסמוך, עם כניסתם לארה"ב. בשנת 1924 הוחלט כי הפסל יהווה אנדרטה בינלאומית וב-1984 הכריז עליו ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אונסק"ו, כאתר מורשת לאומית.

עוד על פסל החירות:
פסל החירות ייסגר למשך שנה לצורך שיפוצים
הקצפת שעל התפוח: אתרי חובה בניו יורק
2009: ”הכתר” בפסל החירות נפתח מחדש לתיירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully