וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל החירות ייסגר למשך שנה לצורך שיפוצים

שר הפנים האמריקאי קן סלזאר הודיע כי הפסל, מהמונומנטים הידועים בעולם, ייסגר החל מ-28 באוקטובר לצורך התקנת מעליות, מדרגות ותאי שירותים. בעבר כבר נסגר הפסל ל-3 שנים, אחרי 9.11

פסל החירות, אחד המונומנטים הידועים בעולם, ייסגר החל מסוף חודש אוקטובר הקרוב למשך שנה תמימה - לצורך שיפוצים שעלותם 27.25 מיליון דולרים. אך הודיע הלילה (חמישי) שר הפנים של ארצות הברית, קן סלזאר.

הפסל ייסגר ב-25 באוקטובר, מיד לאחר ציון יום השנה ה-125 להקמתו. בין היתר, יותקנו בו מדרגות ומעליות חדשות, מערכת החשמל תעבור שיפוץ, וכך גם תאי השירותים. אחת הסיבות הסיבות לשיפוץ היא הצורך להתקין מדרגות חירום שיאפשרו את פינוי הפסל ממבקרים, בעת הצורך, בתוך שעתיים.

השיפוצים, יש לציין, מוגבלים לפסל עצמו. האי שעליו הוא ניצב, ליברטי איילנד, יישאר פתוח במהלך התקופה כולה למבקרים, והם יוכלו לצפות מקרוב בפסל, שברובו יוותר גלוי לעין. עם זאת, הם לא יוכלו לעלות במעלית אל התצםית הנמצאת בראשו.

סגאן פירת', דובר של שירות המעבורות המשייטות בין מנהטן לאי, העריך כי השיפוצים לא יפגעו במיוחד בהגעת התיירים למקום. "חוויית הביקור באתר הלאומי הזה תישאר בדיוק אותו דבר", אמר. בימים כתיקונם, מגיעים לפסל בשבת ממוצעת כ-18,000 תיירים.

יש לציין כי הפסל נסגר כבר בעבר פעם אחת למשך תקופה ארוכה: אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 הוא נסגר למבקרים מסיבות בטחוניות, ונפתח מחדש רק ב-2004, לאחר שהושקעו 20 מיליון דולרים בשדרוג מערכות האבטחה במקום. המצפה הנמצא בכתר שעל ראש הפסל נפתח מחדש רק ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully