וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו אישומים נגד ח"כ ברכה על הפרעה והעלבת שוטר

גלעד גרוסמן

26.10.2011 / 12:58

בית המשפט קיבל את טענותיו של חבר הכנסת מחד"ש וביטל את האישומים בטענה שחסינותו הפרלמנטרית חלה על המקרים. לחובתו של ברכה עומדים שני אישומים נוספים. ברכה: "בית המשפט עשה צדק"

בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (רביעי) את טענותיו של ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) וביטל שניים מהאישומים שהוגשו נגדו בגין הפרעה לשוטר, לאחר שהשופט דניאל בארי קבע שחסינותו הפרלמנטרית של ברכה חלה על המקרים. ברכה הואשם בהעלבת שוטר במהלך הפגנה נגד מלחמת לבנון השנייה שהתרחשה בתל אביב באוגוסט 2006, וכן בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו במהלך הפגנה שהתקיימה בנצרת ב-2007, נגד החלטה לסגור את תיקי החקירה נגד אנשי כוחות הביטחון שהיו מעורבים בהריגת מפגינים במהלך אירועי אוקטובר 2000, הפגנה שהתקיימה בעת ביקורו של שר הביטחון, אהוד ברק, במקום.

כעת, עומדים נגד ברכה שני אישומים נוספים. האחד, תקיפת חייל במהלך הפגנה נגד גדר ההפגנה בבילעין ב-2005 והאחר - תקיפת אזרח במהלך הפגנה נוספת. במקרה זה, לטענת ברכה, הוא הגן על חבר הכנסת לשעבר, אורי אבנרי, מפני אותו אזרח.

ברכה אמר לאחר ההחלטה כי "בית המשפט עשה צדק". לדבריו, "נעשה כאן ניסיון מכוון להפליל את הפעילות הפוליטית שלי". עוד לפני הדיון הוא טען כי כתב האישום שהוגש נגדו הינו "תועבה משפטית" וכי מניותיו של היועץ המשפטי לשעבר, מני מזוז, החתום על כתב האישום, ירדו כתוצאה מכך. פרקליטו של ברכה, עו"ד חסן ג'בארין מארגון "עדאלה", אמר כי הוא שומר לעצמו את הזכות לטעון שהחסינות חלה גם על שני האישומים הנוספים, ובכל מקרה גם אם לא, לדבריו, הוא יוכל להתמודד גם עם אישומים אלה בבית המשפט. ברכה, מצדו, כפר בשני האישומים הנוספים.

השופט בארי כתב בהחלטתו כי אין מחלוקת בכך שברכה השתתף בהפגנות פוליטיות חוקיות כחלק מתפקידו הפרלמנטרי, בכתב האישום נטען כי ברכה קרא לאחד השוטרים "נבלה" וסטר לו עם שלוש אצבעות, והשופט ציין כי המעשים אינם חמורים באופן מיוחד, וברכה, שחש שיש שימוש מופרז באלימות מצד המשטרה במהלך ההפגנות, והביע את דעתו, נסחף לאמירות לא ראויות ולתנועות אצבע שאינן במקום. בארי סיכם ואמר כי "אין בכך כדי להאפיל על החסינות הקיימת לו".

עוד בנושא:
ח”כ ברכה בבית המשפט: התביעה מוטה על ידי הממשלה
2010: ברכה בפתח משפטו: הכל יתברר כרדיפה פוליטית
אישום: ח”כ ברכה תקף והעליב שוטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully