וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכה בפתח משפטו: הכל יתברר כרדיפה פוליטית

גלעד גרוסמן

10.3.2010 / 9:40

החל משפטו של יו"ר חד"ש, הנאשם בהפרעה לעובד ציבור, תקיפת ממלא תפקיד, העלבת עובד ציבור ותקיפה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. ח"כ ברכה: "נפרק את האישומים אחד לאחד"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידיאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

"נפרק את האישומים אחד לאחד, והכל יתברר כרדיפה פוליטית". כך אמר הבוקר (רביעי) יו"ר חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה, בפתח משפטו בבית המשפט השלום בתל אביב. "אחרי שכתב האישום הזה ייפול, מזוז כבר לא יוכל להיבחר להיות שופט בית המשפט העליון". ברכה נאשם בהפרעה לעובד ציבור, תקיפת ממלא תפקיד, העלבת עובד ציבור ותקיפה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

פרקליטיו של ברכה, עורכי הדין חסן ג'בארין וארנה כהן ביקשו להפריד את האישומים נגדו לכתבי אישום נפרדים. הם הוסיפו כי ברכה משתתף ומנהיג הפגנות רבות ולכן ניצב בחזית בין המפגינים לשוטרים, כמו כן, ברכה מעולם לא פגע באיש ובוודאי שלא בעובדי ציבור. לדבריהם, למרות שמדובר בעבירות קלות במישור הפלילי, חבר הכנסת מתייחס אליהם בחומרה.

במהלך הדיון ישב ברכה והאזין בקשב רב. הוא התפרץ פעם אחת כאשר התובעים השוו בין צירוף האישומים שהוגשו נגדו לצירוף אישומים בתיק רצח. "מקומם אותי שמשווים לתיק רצח, זה מעצבן", אמר. השחקן והבמאי מוחמד בכרי שנכח בדיון אמר לאחר מכן כי הוא "הגיע להזדהות עם אדם שכל חייו נלחם למען שוויון ושלום". כשנשאל האם הוא מרגיש שהמקרה של ברכה דומה למקרה שלו, השיב כי "מדובר במקרים שונים אבל הרדיפה היא אותה רדיפה".

"חנק שוטר במהלך הפגנה"

חבר הכנסת דב חנין, חבר מפלגתו של ברכה שהגיע לבית המשפט לתמוך בחברו, אמר כי האישומים נגד ברכה צריכים להדאיג את אזרחי המדינה. "מדובר בהגשת כתב אישום על השתתפות בהפגנות", אמר חנין. "יש כרסום של הדמוקרטיה הישראלית, וישנה פגיעה מכוונת בהנהגה הערבית, בתנועות השלום ובתנועות זכויות האזרח".

באישום הראשון נטען שבאפריל 2005, במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בכפר בילעין, הוכרז האזור כ"שטח צבאי סגור", על ידי צה"ל. במהלך ההפגנה עצר אחד השוטרים מפגין וניסה להובילו לניידת המשטרה. אז, לטענת הפרקליטות, התקרב ברכה אל השוטר מאחור, חנק אותו באמצעות יד ימין, תוך שקרא לאחרים בערבית "שחררו אותו, שחררו אותו", ובידו השמאלית חבט בידיו של הלוחם ובחזהו.

האישום השני מתייחס לתקופת מלחמת לבנון השניה. ברכה, נטען בכתב האישום, התעמת עם קצין משטרה שניסה לעצור את בנו במהלך הפגנה נגד המלחמה בתל אביב. במהלך העימות עם קצין המשטרה, אמר לו ברכה: "אני חבר כנסת, אני אחסל אותך", ואף "סטר לשוטר עם אצבעו בפניו". השוטר ביקש שיחדל, אך ברכה ענה לו "מי אתה בכלל? אני אעשה מה שאני רוצה". לפי כתב האישום, ברכה המשיך להעליב את קצין המשטרה "בנוכחות קהל אנשים, ובהם שוטרים אחרים ופקודיו של הקצין". בהפגנה נוספת נגד המלחמה בלבנון מואשם ברכה כי תקף אזרח שקילל את פעיל השמאל ויו"ר תנועת "גוש שלום" אורי אבנרי.

כתב האישום מייחס לברכה גם עבירה של הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, כאשר לטענת הפרקליטות, מנע מראש ענף חקירות במחוז צפון, סגן ניצב אברהם חליוא מלהכניס את מזכ"ל תנועת חד"ש לניידת משטרה, לאחר שנעצר בהפגנה בנצרת ביולי 2007. הוא גם אמר לו: "תסתום את הפה חתיכת מטומטם" והוסיף, "מה אתה עושה? אתה משוגע, לך לעזאזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully