וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת: "נתניהו, אם צריך נמרר את חייך"

פנחס וולף

24.10.2011 / 10:37

לבקשת חברי האופוזיציה, נערך בכנסת דיון מיוחד שעסק בנושא הכלכלי-חברתי ובהשלכות של עסקת שליט. ח"כ מופז שתמך בעסקה אמר כי "המהלך חיזק את האחדות והסולידריות בעם"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

שבוע לפני פתיחת מושב החורף, התכנסה היום (שני) מליאת הכנסת לדיון פגרה מיוחד. הדיון התקיים לבקשת חברי כנסת מסיעת קדימה וחברי כנסת נוספים, תחת הכותרת "ממשלת נתניהו בין הצעת הקוורטט לדו"ח טרכטנברג".

את הדיון פתח ח"כ רוני בר-און (קדימה) שתקף בחריפות את הממשלה. לדבריו, נגמרו החגים ונגמרו החגיגות. נגמרה החגיגה של הנאום באו"ם והחגיגה סביב שחרור שליט. עכשיו צריך לחזור לעבודה, כי שום דבר מהחגיגות לא יפתור בעיה אחת ולא יעזור בקריסה של מעמד הביניים או של מערך הרפואה הציבורית. נהיה פה כדי להזכיר ולהציק, ואם נצטרך נמרר את חייך (הכוונה לראש הממשלה נתניהו. פ.ו) בנושא המחאה החברתית, כי מוטב שנמרר את חייך מאשר שממשלתך תמרר את חיי העם. אתה ושר האוצר שלך תצטרכו להיפרד מהפארסה הזאת של התקציב הדו-שנתי".

את סיום נאומו, הקדיש בר-און לנושא עסקת שליט. "אל תלך שולל לאור הזרקורים, אל תלך שולל אחר עדת המחניפים גם מקרב מקורביך שפתאום נהיו רודפי שלום ושחרורים", אמר בר-און לנתניהו. "אל תקשיב לחנופה. יכול להיות שיעלו וינאמו על המנהיגות שלך, אבל אתה ואני יודעים שזה לא זה. אלה שמתחנפים אליך היום, כשהדברים יתחילו להשתבש באותו סדר הם יקיזו את ראשך. איך אני יודע את זה? היה ראש הממשלה אולמרט והיתה מלחמה – כמה זה נכון? ראיתי את כולם, התחנפו. וכולם באו אחר כך ויידו אבנים. גם אתה היית שם – עמדת ושיבחת אותו, וברגע שהדברים השתבשו תקפת אותו. תיזהר מזה".

עוד בנושא:

מומחי המחאה: "מערכת הבריאות במצב של אי ספיקה"
קאמבק למאבק החברתי: עצרות ענק ו"שביתת עם"
הסטודנטים אחרי אישור טרכטנברג: "נחריף המאבק ברחובות"

"אין מחווה יותר אנושית מילד שחוזר הביתה"

חברו לסיעה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שאול מופז, דיבר ברוח שונה. "אני רוצה לברך את הממשלה והעומד בראשה על ההחלטה לשחרר את שליט", אמר. "מדובר בעסקה קשה, כואבת, עתירת סיכונים. היא קובעת תקדים מסוכן לא רק בכמות המשוחררים אלא גם במסוכנותם, וגם בתקדים ששוחררו אזרחי ישראל. יחד עם זאת תמכתי בעסקה. באין דרך אחרת לשחרור שליט זאת היתה החלטה נכונה. אין מחווה יותר אנושית מילד שחוזר הביתה אל אמו ואל מולדתו. זהו מהלך שחיזק וחידש את האחדות בעם וחידד את הסולידריות החברתית. למרות הסכנות, אני מאמין שנעשה הדבר הנכון בנסיבות הקיימות".

מופז הוסיף כי "עלינו בוועדת החוץ והביטחון לבחון מדוע לא מוצו התנאים ליצירת אלטרנטיבה לשחרור שליט ומדוע לא היה לנו המודיעין הנדרש. ישראל חייבת להציג מדיניות ברורה ולפעול באמצעותה – כל מי שמהמשוחררים ישוב לטרור דינו יהיה סיכול ממוקד בבחינת פצצה מתקתקת. ישראל יודעת לפעול מול הגרועים שבמחבלים. ישראל חייבת לאמץ מדיניות של חלופה מבצעית, היא חייבת להסיר את חסינותם של כל השותפים לחטיפה, בלי הבדל בין הדרג המדיני לצבאי. אני מתנגד לכל ניסיון לחוקק חוקים שיגבילו את שיקול הדעת של הדרג המדיני".

השר מיכאל איתן (ליכוד) השיב בדיון לקדימה ואמר: "איך הם, חברי קדימה, יכולים לעמוד כאן יום אחרי שלבני התבטאה נגד העסקה, לדבר ההפך ממנה ולהזכיר את המנהיגות של ראש הממשלה. איזה מנהיגות יש לקדימה בימים האלה?".

ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) אמרה בדיון כי "העם לא מטומטם. הוא יודע לבקר מה שראוי ומה שלא ראוי. ועדת טרכטנברג נולדה כתרגיל הונאה. המהלך נכשל כי המלצות הוועדה היו ונשארו חסרות תוכן וחסרות היתכנות. העם הזה לא מטומטם. כולנו ראינו איך ראש הממשלה מוכר את המסקנות לשרים. למרות שההמלצות אושרו הן חסרות תוקף. העם לא מטומטם ורה"מ צריך להודיע לכנסת ולממשלה על תקצוב אמיתי של טרכטנברג או להביא תקציב חדש".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בדיון כי עסקת שליט הייתה טובה מבחינה פוליטית לנתניהו ולחמאס. עוד אמר טיבי כי המסר של ממשלת ישראל הוא שניתן לשחרר אסירים טוב יותר באמצעות כוח, ולא באמצעות משא ומתן עם אבו מאזן. "אל יופתע מישהו אם שני התנאים לחזרה למשא ומתן יהפכו לשלושה: הקפאה, גבולות 67' ושחרור אסירים", אמר טיבי והוסיף כי לדעתו "עדיף לשחרר אסירים בשולחן המשא ומתן ובלי חטיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully