וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים וחצי מאסר לנער שדחף למוות את חברו

גלעד גרוסמן

24.10.2011 / 9:49

למעלה משנה אחרי ששאיפת גז מזגנים, הובילה נער בן 17.5 לדחוף את חברו מגג בית ספר בנתניה, נשלח הנער שהורשע בהריגה ל-30 חודשי מאסר. העונש ירוצה במעון ולא בבית כלא

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר הבוקר (שני) 30 חודשי מאסר, שירוצו במעון נעול, על נער בן 17.5, שהורשע בהריגת חברו, לאחר שדחף אותו מגג בניין בעקבות שאיפת גז מזגנים לפני כשנה וחצי. השניים, יחד עם מספר חברים אחרים, טיפסו על גג בניין בן שתי קומות בבית ספר בנתניה, ושם שאפו יחד גז מזגנים.

בשלב מסוים התפתח ביניהם ויכוח והנאשם דחף את חברו, שעמד כ-40 סנטימטרים מקצה הגג בגובה של שבעה מטרים מהקרקע. המנוח נחבט בחוזקה ברצפת חצר בית הספר ומת וחבריו ירדו אליו והזעיקו עזרה רפואית, בעוד הנאשם נמלט מהמקום ובערב אף ביקש מחבריו שנכחו במקום, לא לספר לאיש על מעורבותו.

עוד בנושא:

שאיפת הגז הקטלנית: הורשע הנער שדחף חברו למוות
הדיווח הראשוני על הטרגדיה בנתניה
נלחמים בתופעה: ההתקן שימנע שאיפה של גז מזגנים

החשוד בדחיפת חברו מגג בית ספר בנתניה מרץ 2010. נמרוד סונדרס
"הנער הנאשם אינו בעל דפוסי התנהגות עברייניים"/נמרוד סונדרס

"חייו של נער צעיר, בן יחיד לאביו, נלקחו. מעשה של רגע, הרף עין – קיפד את חייו. לכתו של המנוח הותיר פצע מדמם בלב אביו - פצע שלעולם לא יגליד. לאורך הדיונים, נכח אבי המנוח באולם בית המשפט. פניו החתומות ועיניו הכבויות סיפרו את סיפורו", כתבה השופטת ורדה מרוז בגזר הדין.

השופטת הוסיפה כי חומרת המעשה, ובעיקר תוצאתו הטרגית, דורשת העברת מסר חד וברור לציבור, כי כל מי שמבצע מעשה שכזה, ייענש במלוא החומרה. "הנאשם נטל חיי אדם. במבחן התוצאה, אין חמור מהמעשה שעשה", כתבה. אולם היא הוסיפה שהנער לא התכוון להרוג את חברו, והמוות נגרם כתוצאה מהנפילה, ואילולא עמדו על גג, התוצאה הטראגית היתה נמנעת. "במציאות חיינו, נחשפים אנו לאלימות קשה וברוטאלית, אלימות העולה בחומרתה מהאלימות בה נהג הנאשם במנוח. בחינת נסיבות העבירה מלמדת, כי זו מצויה ב'רף' הנמוך במדרג החומרה, חרף תוצאתה הקשה", כתבה.

השופטת הוסיפה שהנער הנאשם "אינו בעל דפוסי התנהגות עברייניים", וכי קיים חשש שאם יישלח לכלא היא יידרדר לעולם הפשע. "אין ספק כי קטילת חיי המנוח תלווה את הנאשם לאורך חייו. רגשי האשם לא ירפו ממנו בנקל. הצלקת תיוותר בלבו לעד. לפיכך, קיימת חשיבות רבה להליך טיפולי ושיקומי שיאפשר לו להמשיך בחייו, לאחר שישלם את חובו לחברה", נכתב בגזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully