וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיפת הגז הקטלנית: הורשע הנער שדחף חברו למוות

גלעד גרוסמן

3.7.2011 / 9:28

בית משפט לנוער קבע כי הנער שדחף את חברו מגג בניין בי"ס בנתניה לאחר ששאפו גז מזגנים, ביצע את המעשה. מכיוון שמדובר בקטין, ההרשעה הפורמלית בהריגה, תינתן בהמשך

בית משפט לנוער בפתח תקווה קבע הבוקר (ראשון) כי הנער בן ה-16, שהואשם בהריגת חברו, לאחר שדחף אותו מגג בניין בעקבות שאיפת גז מזגנים, ביצע את המעשה. מכיוון שמדובר בקטין, ההרשעה הפורמלית תינתן רק בהמשך. האירוע הטרגי התרחש בחודש מרץ אשתקד. השניים, יחד עם מספר חברים אחרים, טיפסו על גג בניין בן שתי קומות בבית ספר בנתניה, ושם שאפו יחד גז מזגנים.

בשלב מסוים התפתח ביניהם ויכוח והנאשם דחף את חברו, שעמד כ-40 סנטימטרים מקצה הגג בגובה של שבעה מטרים מהקרקע. המנוח נחבט בחוזקה ברצפת חצר בית הספר ומת וחבריו ירדו אליו והזעיקו עזרה רפואית, בעוד הנאשם נמלט מהמקום ובערב אף ביקש מחבריו שנכחו במקום, לא לספר לאיש על מעורבותו.

השופטת ורדה מרוז קבעה כי העובדה שהנאשם והמנוח שאפו גז וגם העובדה שככל הנראה המנוח הטריד את הנאשם, איננה מספיקה כדי לזכותו אלא רק אולי להשפיע על העונש. עוד היא הוסיפה כי הנערים היו מודעים למעשיהם האסורים והמסוכנים וכי על הנאשם היה לצפות את התוצאה הקטלנית של מעשיו בעת שדחף את חברו מהגג.

השופטת ציינה כי "מדובר באירוע טרגי, חבורת נערים חברי ילדים, תרו אחרי הרפתקה אשר אין בה לא משובה ולא מעשה קונדס, אלא מעשה אסור בתכלית, תוך סיכון חייהם עלו הנערים לגג בית הספר לשם סיפוק מאווים אסורים. הגדיל הנאשם לעשות, כאשר שאף מגז המזגנים ולאחר מכן על רקע ויכוח של מה בכך, דחף את המנוח חרף מודעותו לתוצאה הקטלנית הצפויה ממעשיו בשל מקום עמידתו של המנוח".

בני משפחתו של המנוח אמרו לאחר הדיון כי הם חשים הקלה בעקבות ההרשעה. "את ש' (המנוח. ג"ג) אי אפשר להחזיר, אבל אני מאמין בבית המשפט ובתביעה שעבדו קשה מאוד בשביל להשיג את התוצאה הזאת", אמר דודו של הנער. בני המשפחה סיפרו כי המנוח נולד באתיופיה והתייתם מאמו בגיל שנתיים. הוא עלה יחד עם אביו לישראל והיה בן יחיד.

האב אמר לאחר הדיון כי שקל לשים קץ לחייו בעקבות מותו של בנו. "הוא היה ילד שקט, נחמד, תלמיד חרוץ", סיפרו בני המשפחה, "מאז האסון החיים שלנו השתנו לגמרי". התובע במשפט, עו"ד רועי פרי מפרקליטות מחוז מרכז אמר כי "מדובר באירוע טרגי בו נקטעו בהינף יד חייו של נער צעיר ונהרסה משפחה בישראל". הוא הוסיף כי בכוונתו ללמוד את החומר לפני שיקבל החלטה לגבי העונש המבוקש.

עוד באותו נושא:

נלחמים בתופעה: ההתקן שימנע שאיפה של גז מזגנים
עלייה דרמטית בשאיפת גז מזגנים בקרב הנוער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully