וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בתופעה: ההתקן שימנע שאיפה של גז מזגנים

4.5.2011 / 10:43

בעקבות ריבוי המקרים של שאיפת גז מזגנים על ידי בני נוער, שחלקם אף הסתיימו במוות, הוחלט במכון התקנים להוסיף התקן מיוחד למזגנים בבתי הספר, שימנע את שאיפת הגז

בשנים האחרונות חוזרים ונשנים המקרים בהם נפגעים נערים לאחר ששאפו גז מזגנים, אם מהגז עצמו ואם מנפילה מהבניין עליו הוצב המזגן. התופעה הפכה לשכיחה ביותר. מנתונים של הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול עולה כי כ- 80 אלף בני נוער מדווחים כי הם נוהגים לשאוף גז מזגנים וחומרים נדיפים וממיסים אחרים. כעת, בניסיון להילחם בתופעה, מפרסם הבוקר (רביעי) מכון התקנים תקן חדש המחייב התקנת מערכת מיוחדת שתמנע פתיחת מתקני הקירור של המזגן ושאיפת הגז שבפנים.

ביוני 2010 נמצא נער בן 16 מוטל ללא הכרה בחצר בית ספר בקריית מוצקין. מחקירת האירוע עלה כי הנער שאף גז מזגנים על גג בניין בית הספר, מעד ונפל מגובה של כ-15 מטרים.

ההתקן יותקן בכל מזגן

שלושה חודשים לפני כן נהרג סיסאי אשטו בן ה- 16 לאחר ששאף ככל הנראה גז מזגנים על גג בית הספר רש"י בנתניה. אשטו וחבריו שאפו את הגז ובשלב מסוים פרץ ביניהם ויכוח. במהלך הויכוח דחף אחד מהנערים את אשטו והוא נפל מגג בית הספר ונפצע באורח אנוש בראשו. צוות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום שהגיע למקום, נאלץ לקבוע את מותו.

דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, הסביר כי התקנים הישראלים נכתבים במטרה לשמור על בטיחות הציבור. "ההתקן החדש יתוכנן כך שפתיחת שסתום הגז תוכל להתבצע אך ורק באמצעות מפתח מיוחד. פתרון זה מיושם בהצלחה במדינות רבות בארה"ב. גם בעיריית תל אביב קיים ניסיון בהתקנת התקנים מיוחדים אלו".

יאיר גלר מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול אמר כי הוא "מקווה כי בתוך מספר שבועות התהליך יסתיים ונוכל לברך על המוגמר. מדובר בהצלת חיים ולכן אני מאמין שמתקני המזגנים והצרכנים יעמדו על כך שההתקן המיוחד אכן יותקן בכל מזגן כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully