וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרדות מיניות באקדמיה: הסטודנטים מעדיפים לשתוק

24.10.2011 / 6:00

סקר חדש, בו השתתפו אלפי סטודנטים, מעלה כי רוב מוחלט של הסטודנטים שעוברים הטרדה מינית מעדיפים שלא להתלונן במוסד האקדמי בו הם לומדים. 75% מהמתלוננים לא מרוצים מאופן הטיפול

מעגל של שתיקה: סקר חדש שהתפרסם אתמול (ראשון) מגלה כי רק אחד מתוך תשעה סטודנטים שעברו הטרדה מינית באקדמיה בוחרים להתלונן במוסד הלימודים, שאר המוטרדים מתלוננים במשטרה. 75% מסך המתלוננים ציינו כי הם לא מרוצים בטיפול המוסד בנושא.

לקריאה נוספת:
"שיא בתלונות על הטרדה מינית במוסדות להשכלה גבוהה"
מרצה התלוננה: "סטודנט שלח לי איורים מיניים"
תביעה: פוטרנו כי העדנו נגד מנהל המכללה
הטרדות במערכת החינוך: המצב קשה אך יציב

ב-"סקר הסטודנט 2011", שהוכן עבור התאחדות הסטודנטים הארצית, השתתפו 5,608 משיבים, סטודנטים וסטודנטיות, ועולה ממנו כי 98 סטודנטים התלוננו בשנה שעברה על הטרדה מינית של מרצה או סטודנט (בסך הכל בכל המוסדות האדמיים, הן במשטרה והן במוסד האקדמי. ב"ו), כש-87% מאלו שחוו הטרדה לא התלוננו במוסד הלימודים שלהם.

מבין 28 המוסדות האקדמיים שנבדקו בסקר, שהוכן על ידי מכון "מאגר מוחות", ב-18 מהם תלוי תקנון למניעת הטרדות מיניות במקום גלוי במוסד, וב-5 מוסדות נוספים התקנון מפורסם באתר האינטרנט של המוסד. לעומתם ב-5 מוסדות התקנון אינו מפורסם במקום גלוי עבור הסטודנטים והעובדים במוסד, וזאת בניגוד למתחייב כחוק. עיוות נוסף המתקיים בניגוד לנהלים, הוא היעדר תקן "נציב למניעת הטרדות מיניות", בחמישה מוסדות אקדמיים בארץ, בהם הטכניון.

כמו כן עולה מהבדיקות שנעשו כי אין נוהל אחיד לכל המוסדות בנוגע לאופן הטיפול בתלונה, כאשר במוסדות מסוימים מחליטה ועדה על אמיתות התלונה ובאחרים הנציב עצמו. ישנם אף מוסדות, ובהם אוניברסיטת חיפה והמכון הטכנולוגי בחולון, שבהם אינה קיימת חובת דיווח למתלונן או המתלוננת, לגבי תוצאת ההליך וההחלטה הסופית בעניין התלונה.

כמה מהליקויים העולים מבדיקה זו פורסמו כבר לפני חצי שנה, אז דווח כי בשנת 2010 נרשם שיא בתלונות על הטרדה מינית במוסדות להשכלה גבוהה. אז אמרו בוועד ראשי האוניברסיטאות בתגובה כי ישנם מקרים בודדים בלבד של הטרדה מינית ולא תופעה. "כל תלונה על הטרדה מינית מטופלת במלוא הרצינות על מנת לעקור מקרים שכאלה מן השורש. במקביל, האוניברסיטאות נוקטות בצעדים מניעתיים ועורכות פעילות להגברת המודעות".

פניות לכתב: Bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully