וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה התלוננה: "סטודנט שלח לי איורים מיניים"

27.3.2011 / 13:50

מרצה מאוניברסיטת ת"א התלוננה כי אחד הסטודנטים הטריד אותה מינית. הוא נהג לדבריה להגיע לכל שעות הקבלה שלה ו"שלח איורים לפנטזיות המיניות שלו"

סטודנט מאוניברסיטת תל אביב סולק לאחרונה מקורס, לאחר שהפציר במרצה הצעירה לצאת עמו לבלות ושלח לה הודעות דואר אלקטרוני שכללו פנטזיות ארוטיות ומיניות לכאורה. המרצה התלוננה בפני נציבת הקבילות לענייני הטרדות מיניות באוניברסיטה, פרופ' רחל ארהרד, וסיפרה כי התלמיד גורם לה למצוקה נפשית כבדה. כתוצאה מכך הסטודנט נידון בימים אלו בוועדת משמעת וכן הוחלט כי הוא יסולק מהקורס.

"הוא הגיע בכל שעת קבלה מתחילת הקורס", סיפרה המרצה המתלוננת. "בהמשך הוא אף שלח בתכיפות מיילים עם שאלות שקשורות לקורס ומהר מאוד ההתכתבות הפכה לאינטימית ומינית". לדבריה, כפי שיפורסמו מחר בעיתון "תזה" של הסטודנטים באוניברסיטה, הוא נהג להמתין לה מדי יום עם תום הלימודים והציע לה "לצאת יחדיו לבילוי אינטימי". כשהבינה כי הסטודנט מנסה לחזר אחריה, הודיעה לו בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, לדבריה, כי אינה מעוניינת בקיום קשר עמו ואף דרשה ממנו להפסיק. הגישה האסרטיבית לא הועילה למרצה, וההטרדה הפכה לאינטנסיבית אף יותר כאשר הסטודנט החל לשלוח למרצה הודעות שכללו איורים לפנטזיות המיניות שלו כלפיה.

לאור הפרשיה הזו, החליטה לאחרונה הנהלת האוניברסיטה להוציא מסמך הבהרה לכל המרצים בסגל הבכיר והזוטר, ולחדד את ההבדלים בין הטרדה מינית ובין התנהגות שאינה הולמת איש סגל אקדמי וניצול יחסי מרות. המסמך עורר הדים בקרב הסגל האקדמי, וזכה לתגובות רבות שביקשו לשפוך עוד אור על הסוגיה.

"האוניברסיטה פועלת בנושא ע"פ החוק"

"מרגיש די מטופש לקרוא הנחיות אוניברסיטאיות על יחסים שבינו לבינה, שנעשו בהסכמה מלאה ואולי אף נושאים עימם הבטחה רומנטית גדולה", אמר אחד המרצים שהטיל ספק בדבריה של המרצה המתלוננת. "במילים אחרות, כולנו מכירים מרצים שהתחתנו עם תלמידותיהם, וחיו עמן באושר וללא כל תלונה". למרות זאת, הוא סייג את דבריו ואמר כי "ברור לי שישנם אנשים רעים בעולם, גם באקדמיה, וחשוב למצות עמם את הדין”.

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי "האוניברסיטה פועלת בנושא על פי החוק ולפי הנהלים הקיימים בעניין. הנושא מצוי בטיפולה של נציבת הקבילות לענייני הטרדה מינית. מאחר שההליך חסוי, אנו מנועים מלמסור פרטים נוספים", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully