וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרדות במערכת החינוך: המצב קשה אך יציב

גיל סימה

8.6.2010 / 2:25

לרגל היום למניעת הטרדות מיניות במקומות עבודה, נחשף כי העשור האחרון התאפיין בעלייה במספר התלונות שהוגשו למשרד החינוך. עם זאת, בשנתיים האחרונות חלה התייצבות במספר התלונות

במסגרת יום המודעות למניעת הטרדות מיניות במקומות העבודה החל היום (שלישי), נחשף כי במהלך השנה וחצי האחרונות הוגשו למשרד החינוך תשע תלונות על הטרדה מינית. שבע מתוכן הוגשו על ידי עובדות הוראה בבתי הספר ברחבי הארץ ושתיים נוספות עוסקות במקרים שאירעו בשלוחות המשרד.

ממסמך שיוגש היום לוועדת החינוך והרווחה בכנסת עולה כי המקרים המדווחים אירעו במגזר היהודי והערבי. באחד המקרים הוחלט להשעות מנהל בית ספר מתפקידו בשל החשד שהטריד מינית את אחת המורות הכפופות לו.

מהנתונים עולה כי העשור האחרון אופיין במגמת עלייה בכמות הפניות למשרד החינוך, אולם דווקא בשנתיים האחרונות חלה התייצבות בשיעור הפניות.

נקודה מעניינת עולה מהנתונים הנוגעים לתלמידים שפנו לגורמים מקצועיים לאחר שנחשפו להטרדה מינית. על פי הילה סגל, מ"מ ראש היחידה למניעת התעללות ובילדים ובני נוער במשרד, בניגוד לדעה הרווחת, "רוב הפניות נעשות במקרים של חשד לפגיעה מינית של קטינים בקטינים". נערים רבים מוצאים עצמם כקורבנות להתנהגות ופגיעה מינית מצד בני מינם או אפילו מצד מספר תלמידים.

מקרה בולט שאירע לאחרונה וניפח את הסטטיסטיקה בתחום הוא המקרה של ד"ר שמעון שיבר, מנהל תיכון בראשל"צ. שיבר חתם לפני כשבועיים על הסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו הודה בעבירות מין כלפי שתי עובדות אשר היו כפופות לו, תלמידה ואמו של אחד התלמידים בתיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully