וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול ממוקד באוסטרליה לכריש טורף: "סתם נקמה"

אחרי שאתמול נרשם קורבן שלישי בתוך שבועות לתקיפת כריש באזור העיר פרת', הופעל לראשונה בתולדות אוסטרליה נוהל "מצוד על מנת להרוג". מדענים מוחים: "זה נשמע כמו נקמה, זה מין נכחד"

מצוד נרחב נערך היום (ראשון) לחופי העיר פרת' שבמערב אוסטרליה, אחר כריש ענק מסוג עמלץ לבן, שהרג אתמול צוללן אמריקאי. זהו ההרוג השלישי מתקיפת כריש באזור זה בשבועות האחרונים. בינתיים, נסגרו כל החופים באזור לרחצה, לפחות עד מחר.

ג'ורג' תומס ויינרייט בן ה-32, תושב טקסס, צלל לבדו במרחק כ-500 מטרים מחופי האי רוטנסט הסמוך לפרת', בעת שהותקף. שני אנשים ששטו בסירה ראו את התקיפה ונזעקו להצילו, אך הוא נעלם בתוך המים, ולאחר כמה דקות ראו את גופתו צפה, כשעליה, לדבריהם, "סימני טראומה קשים". לדבריהם, הם הספיקו גם לראות את הכריש, שאורכו היה כשלושה מטרים.

ויינרייט הוא האדם השלישי שנהרג בתקיפת כריש לחופיה המערביים של אוסטרליה בשבועות האחרונים. ב-10 באוקטובר נעלם ברין מרטין, איש עסקים בן 64, כששחה במים בחוף קוטסלו הסמוך לפרת'. גופתו מעולם לא נמצאה, אולם בגד הים שלו נמצא מאוחר יותר על הקרקעית, ועליו קרעים המתאימים לתקיפת כריש. בחודש שעבר, נהרג קייל בורן בן ה-21, שהותקף על ידי כריש שעה שעסק ב"גלישת גוף" במפרץ בונקר, כ-260 קילומטרים דרומה מהעיר.

עוד סיפורי כרישים מהתקופה האחרונה:
אוסטרליה: כריש שיסע גולש לשניים
איי סיישל: כריש הרג תייר בריטי בירח דבש
תיעוד מדהים: כריש מזנק מעל גולש גלים
תיעוד בלב ים: כריש באורך 5 מטרים תוקף סירה
בסיני גילו מי אחראי למכת הכרישים: "המוסד"

חיפושים אחר כריש שהרג שני בני אדם באזור חופי העיר פרת', מערב אוסטרליה. רויטרס, רויטרס
גם מסוקים משתתפים במרדף/רויטרס, רויטרס

לאחר התקרית אתמול, הפיץ שר הדיג של אוסטרליה, נורמן מור, הנחיה לכל הדייגים באזור פרת' "לצוד על מנת להרוג" את הכריש. בעקבות ההנחייה - בה נעשה שימוש לראשונה בתולדות אוסטרליה - הוטלו למים חכות עם פתיונות מיוחדים לכרישים. עם זאת, כעבור מספר שעות הוחלט להוציא את החכות מהמים, מחשש שהן רק ימשכו לאזור כרישים נוספים. "עד כה לא צפינו באף כריש, וזו ככל הנראה אינדיקציה לכך שהוא עזב את האזור", הסביר לסוכנות AP האחראי האזורי של משרד הדיג, טוני קפלוטי. לדבריו, המצוד יימשך בעזרת סירות דיג המאובזרות בציוד מיוחד לציד כרישים.

אולם רבים אינם מרוצים מהצעדים שננקטו, ומדענים מזהירים מתגובה מוגזמת. ברברה וויינינגר, זואולוגית ימית המתמחה בכרישים, הסבירה כי אין כל דרך לדעת איזה כריש הוא זה שהרג את הצוללן, אלא להרוג אותו ולפתוח את בטנו. "זה נשמע לי קצת כמו נקמה", טענה וויינינגר בראיון ל-AP, "ובל נשכח שמדובר במין נכחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully