וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי סיישל: כריש הרג תייר בריטי בירח דבש

אחרי 50 שנה ללא תקיפות קטלניות באיי הנופש האקזוטיים, נהרגו 2 תיירים בתוך שבועיים - כנראה על ידי אותו כריש תוקפני. כעת נערכים "מאמצים כבירים" לאתר את הכריש, והרחצה בים נאסרה

בהלה רבה באחד מאתרי הנופש הנחשקים בעולם: תייר מבריטניה שנפש באיי סיישל שבאוקיינוס ההודי נהרג בתקיפה של כריש - כך אישר הלילה (רביעי) משרד החוץ הבריטי לכלי התקשורת. לפי הדיווחים מהאיים, מרטין רדמונד בן ה-30, שהיה בחופשת ירח דבש עם אשתו, שבועיים בלבד אחרי חתונתם, הותקף על ידי כריש שאורכו כשני מטרים בעת ששחה עם שנורקל בחוף אנסה לאציו שבאי פסלין, כ-20 מטרים בלבד מהחוף. כעת מתנהל מרדף במים סביב האי, בניסיון לאתר את הכריש התוקף.

התקרית אירעה אתמול בשעות אחר הצהריים. רדמונד נמצא במים על ידי תייר אחר בסירת מפרש קטנה, שפינה אותו לחוף. "מצאנו את האזרח הבריטי פצוע קשות בזרועותיו וירכיו", דיווח לתקשורת דובר המשטרה המקומית, ז'אן טוסיין. "הוא קיבל סיוע רפואי, אך למרבה הצער הוא לא החזיק מעמד. עדיין אין לנו את תוצאות הנתיחה לאחר המוות, אך סיבת המוות היא ככל הנראה אובדן דם רב".

עוד סיפורי כרישים:
תיעוד מדהים: כריש מזנק מעל גולש גלים
תיעוד בלב ים: כריש באורך 5 מטרים תוקף סירה
צפו: קרב בין כרישים הפך לניתוח קיסרי
בסיני גילו מי אחראי למכת הכרישים: "המוסד"

איי סיישל. ShutterStock
חוף אנסה לאציו נבחר באופן עקבי מדי שנה על ידי תיירים ונופשים לאחד החופים המוצלחים בעולם. איי סיישל/ShutterStock

זו התקפת הכריש הקטלנית השנייה בתוך חודש בחוף אנסה לאציו - שנבחר באופן עקבי מדי שנה על ידי תיירים ונופשים לאחד החופים המוצלחים בעולם. רק לפני שבועיים, ב-2 באוגוסט, נהרג באותו חוף תייר צרפתי בן 36 שהותקף על ידי כריש. שתי התקיפות מגיעות אחרי כמעט 50 שנה ללא תקיפות כריש קטלניות באיים הנמצאים לחופי מזרח אפריקה - ולכן מעוררות חשד כי מדובר באותו כריש תוקפני. "התושבים באי המומים מהאירועים הנדירים", הוסיף טוסיין, וציין כי מושקעים "מאמצים כבירים" בנסיונות ללכוד את הכריש.

בעקבות האירוע, קיימה ממשלת איי סיישל ישיבת חירום מיוחדת, ובעקבותיה פרסמה איסור על שחייה בחוף המדובר ובחופים נוספים באזור. "אנו מטילים איסור זמני, הנכנס לתוקף מיידי, לשחות או להיכנס כלל למים", נמסר בהודעת הממשלה. "האיסור תקף בכמה מהמפרצים באי פרסלין ובאיים הקטנים הסמוכים אליו, בעקבות שתי תקיפות הכרישים בצדו הצפון-מערבי של האי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully