וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הבדל דת: כליית ישראלי הושתלה בפלסטיני

אריאל נוי

23.10.2011 / 16:43

וליד דעדוע מבית לחם טופל במשך ארבע שנים בדיאליזה לאחר שהשתלת כליה שעבר נכשלה. בשבוע שעבר הושתלה בגופו בהצלחה כליית ישראלי בן 38. "שמחנו לקחת חלק בפסיפס השלום"

כליית תורם ישראלי הושתלה בגבר פלסטיני והצילה את חייו. בשבוע שעבר, במהלך הלילה, הושתלה בבית החולים הדסה כליה בגבר הפלסטיני, בן 41 מבית-לחם. ההשתלה עברה בהצלחה והמושתל מתאושש במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין-כרם.

לאחר שנקבע מותו של צעיר בן 38 בעקבות אירוע מוחי, ביקשה משפחתו לתרום את איבריו. מאחר שלא נמצא מועמד מתאים בין הממתינים להשתלת כליה בישראל, עיקר המאמץ עבר לרשות הפלסטינית ושם נמצא פלסטיני, וליד דעדוע שמו, שכבר עבר השתלת כליה, שנלקחה מאמו. לרוע המזל, הכליה נדחתה ומזה ארבע שנים טופל דעדוע בדיאליזה והמתין לתרומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המקרה מדגים את האחווה האנושית הבולטת במיוחד בתחום ההשתלות". וליד דעדוע בבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

וליד הובהל לבית-החולים הדסה, ולאחר סדרת בדיקות, הכין אותו הנפרולוג ד"ר אהרון בלוך לניתוח. את ההשתלה ביצעו ד"ר דוד ארנוביץ' מהמחלקה לכירורגיה ופרופ' הדר מרחב, מנהל יחידת ההשתלות בהדסה, ואת ההרדמה ביצע ד"ר ולנטין לוין.

"המקרה מדגים את האחווה האנושית הבולטת במיוחד בתחום ההשתלות", אמר פרופ' מרחב והוסיף כי "במקרים רבים אנשים מדת ולאום אחרים תרמו את איבריהם ברצון. בהדסה אנחנו כמובן שמחים להתגייס ככל האפשר על-מנת להציל חיי אדם".

בני משפחתו של התורם ביקשו להדגיש כי מבחינתם המצווה נעשתה, והם אינם מעוניינים להיחשף לתקשורת. בני המשפחה הוסיפו כי הם שמחים על ההשתלות שבוצעו ומברכים על הזכות המיוחדת לקחת חלק, לדבריהם, ב"יצירת פסיפס השלום".

מרגע הוצאת הכליה מהתורם ועד לחיבור הכליה בגופו של המושתל, מותר שיחלפו עד 72 שעות. לאחר שחולפות 24 השעות הראשונות, חלה ירידה בתוצאות ההשתלה ולכן יש לבצע את השתלת הכליה מהר ככל האפשר. מרווח הזמן הקצוב נקבע בהתאם לגילו של התורם: במידה ומדובר בצעיר, ניתן לעבור את 24 השעות הראשונות, אך כאשר גילו של התורם מעל 60, מקפידים לבצע את ההשתלה בפרק זמן שלא יעלה על 7-12 שעות.

עוד בנושא:
1,000 ישראלים מתים מדי שנה ממחלות כליה
נפל במדרגות ומת, איבריו הצילו חמישה בני אדם
אבריה של מיקה הצילו חייהם של ארבעה צעירים

לפנייה לכתב: אריאל נוי - arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully