וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבריה של מיקה הצילו חייהם של ארבעה צעירים

אריאל נוי

3.7.2011 / 12:00

הוריה של מיקה, שמתה מוות מוחי לאחר שטבעה בכנרת, החליטו לתרום את אבריה כדי להציל אחרים: "אנו רואים ערך עליון בהצלת חיי אדם". ארבע השתלות שבוצעו עד כה הצילו חייהם של 4 צעירים

חייהם של צעירים בגילאים שבע עד 17 שהיו בסכנת חיים ממשית, ניצלו הודות לתרומת אבריה של מיקה בורין בת החמש וחצי אשר טבעה בכנרת בשבוע שעבר. המאבק על חייה של מיקה נמשך ימים אחדים, אך לבסוף הביאה הפגיעה המוחית החמורה למותה.

עוד באותו נושא:
אחרי מאבק: בת החמש שטבעה בכנרת מתה מוות מוחי
הדיווח הראשוני על טביעתה של מיקה בורין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוריה של מיקה: "דבר לא יחזיר את מיקה שלנו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חצי נחמה"

ביום רביעי האחרון, יממה לאחר קביעת הרופאים בבית החולים העמק בעפולה כי מיקה מתה מוות מוחי, החליטה משפחתה לתרום את אבריה להצלת חיי אחרים. בני משפחתה אמרו כי "דבר לא יחזיר את מיקה שלנו, אך אנו רואים ערך עליון בהצלת חיי אדם. בצל האסון הכבד שפקד אותנו זו נחמתנו הקטנה שאולי אבריה של מיקה העניקו חיים ותקווה לאלו הזקוקים לזה".

דודה של מיקה, אהרון גדות, אמר כי "לתרום את האברים זה תהליך לא פשוט. למרות שההורים רציונליים מאד, כשזה מגיע לילד שלך השיקולים קשים". לדבריו, "זה חצי נחמה, לפחות ההורים יודעים שהאברים שלה הצילו חיים".

ואכן ארבעה מושתלים צעירים זכו לתקווה בסדרת ניתוחי השתלות: ילד בן תשע עבר השתלת לב וריאות, נערה בת 17 זכתה להשתלת כבד ונערה נוספת בת 15 קיבלה כליה בבית החולים שניידר, הכליה השנייה הושתלה בבת 19 בבית החולים בילינסון. בנוסף, יושתלו שתי קרניות בשבוע הבא בבית החולים העמק.

מיקה טבעה במימי הכינרת במהלך חופשה משפחתית בכפר הנופש עין גב. במשפחה אומרים כי הטביעה אירעה במתחם החוף המוכרז של כפר הנופש, ולשרותי ההצלה חלק מכריע בתוצאות הטרגיות של האירוע. "גם כשניגשנו למציל לשאול האם ראה ילדה נכנסת למים הוא טען כי היא בטח מסתובבת בחוף ושנחפש שם", סיפר גדות. לדבריו, "דקות ספורות אחר כך הוציא אותה גבר מהחוף ממש מול סוכת המציל והחל לבצע בה החייאה. המציל ממש לא היה מעורב באירוע כולו".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully