וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: האסירים שקיבלו חנינה ישוחררו "על תנאי"

פנחס וולף

23.10.2011 / 14:55

על פי הצעת החוק, כל אסיר שיקבל חנינה וישוחרר, יחזור לרצות את עונשו אם ייתפס מבצע עבירה נוספת. אם יתקבל החוק, הוא עשוי להשפיע גם על משוחררי השלב השני בעסקת שליט

שחרורם של האסירים הפלסטינים בעסקת שליט, גררה ביקורת רבה על תהליך החנינה הכלול במעמד. כעת, סיום עסקת שליט צפויה להביא גם לסיום חקיקה של הצעת חוק ממשלתית הקובעת כי כל מי שישוחרר באמצעות חנינה, שחרורו ייחשב כ"שחרור על תנאי". כלומר, ביצוע עבירה נוספת של האסיר המשוחרר תאפשר לרשויות החוק להשיבו לכלא להמשך ריצוי העונש המקורי - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות. למרות שמדובר בהצעת חוק כללית למחבלים ולאסירים פליליים כאחד, ההצעה יכולה להשפיע גם על משוחררים – אם יהיו כאלה – בעסקאות חילופי שבויים עתידיות. "עבירה נוספת שעבר האסיר בתקופת התנאי, מלמדת כי האסיר איננו ראוי לאמון שניתן בו ולהקלה המיוחדת בה זכה", הוסבר בהצעת החוק.

עוד על שחרור האסירים בעסקת שליט
ח"כ א-סנע: "כל אסיר פלסטיני הוא כמו שליט"
חמאס: גם בשלב השני של עסקת שליט ישוחררו מחבלים
משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים

עם סיום מושב הקיץ, אישרה הכנסת את הצעת החוק בקריאה ראשונה. אלא שנציגי הממשלה הסבירו לח"כ דני דנון (ליכוד), שהגיש הצעת חוק דומה, שהמשך החקיקה תתעכב כדי לא לפגוע בעסקת שליט. כעת, לאחר שגלעד שליט כבר בביתו, נפתחה הדלת להמשך החקיקה שתסתיים במושב החורף הקרוב.

נכון להיום, רק אסירי עולם ששוחררו במסגרת חנינה או אסירים שנוקה להם שליש מתקופת מאסרם נחשבים כ"אסירים על תנאי". הצעת החוק מבקשת להרחיב את המצב לכלל האסירים שישוחררו, כך שביצוע עבירה נוספת תאפשר הכנסה מיידית לכלא להמשך ריצוי המאסר הקודם, ובנוסף ייפתח הליך משפטי חדש על העבירה האחרונה שנעשתה. על פי ההצעה, אסיר עולם שיקבל חנינה וישוב לבצע עבירה יחזור לרצות עונש עד כ-30 שנות מאסר. כך, גם מחבלים שקיבלו מאסר עולם וישובו לטרור, ישובו לרצות עשרות שנות מאסר.

"השמחה של האסירים חייבת להיות מהולה בפחד"

דנון העביר בקריאה טרומית בחודש מאי הצעת חוק פרטית הקובעת כי מחבלים שקיבלו חנינה וישובו לבצע פיגועים יחזרו להמשך ריצוי העונש המקורי שלהם, ללא צורך בהליך משפטי נוסף. בימים האחרונים פנה דנון לחברי ועדת החוקה של הכנסת בבקשה לתמוך בזירוז המשך הליך החקיקה. אומנם חוק לא מוחל רטרואקטיבית, אבל הוא עשוי להשפיע על שחרור של אסירים פלסטיניים אחרים, אולי אף על אלו שישוחררו בשלב השני של עסקת שליט.

"השמחה של האסירים חייבת להיות מהולה בפחד", אמר דנון. "נשיא המדינה, שמעון פרס, כתב במכתבי החנינה שהוא לא שוכח ולא סולח. הצעת החוק מבקשת ליישם הלכה למעשה את האמירה ומדגישה בפני האסירים שמדינת ישראל לא שכחה את מעשיהם, ולעולם לא תסלח. לטרור יש מחיר, והחוק החדש ידאג שהוא יהיה כבד ומשמעותי. חזרה, ולו הקטנה ביותר, לדרך הטרור דינה יהיה כדין העבירה הקודמת שאותה ביצע המחבל".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully