וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים לרפואה ישבתו: "לא ניכנס למערכת חולה"

22.10.2011 / 20:05

התאחדות הסטודנטים לרפואה הודיעה כי תשבית את הלימודים ביום שני כאות הזדהות עם מאבק הרופאים המתמחים. באותו ערב יקיימו הסטודנטים הפגנה בתל אביב

בעקבות המשך המשבר במערכת הבריאות במהלכו חייב בית הדין הארצי לעבודה את הרופאים המתמחים שהתפטרו לשוב לעבודה, הכריזו הערב (שבת) גם הסטודנטים לרפואה על הצטרפותם למאבק. התאחדות הסטודנטים לרפואה החליטו להשבית את הלימודים ביום שני הקרוב ולקיים באותו ערב הפגנת תמיכה גדולה עם ציבור הרופאים ברחבת בית אריאלה בתל אביב.

עוד על שביתת המתמחים:

המתמחים יעתרו: "ביטול ההתפטרות אינו חוקי"
המתמחים חוזרים לעבודה: "אני עובד בכפייה"
המתמחים: התקדמות קטנה במגעים מול האוצר

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, ציין כי "בחודשים האחרונים מובילים הסטודנטים את המאבק החברתי הגדול ביותר שהיה כאן. כמו שגילנו סולידריות מתחילת הדרך, גם הפעם לא נישאר אדישים למאבק המתמחים והצלת הרפואה הציבורית שהוא מאבק צודק וחובתנו לתמוך בו באופן אקטיבי".

יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה בנגב, חגית אופיר, אמרה כי "ציבור הסטודנטים לרפואה, רואה בעצמו את דור העתיד של משפחת הרופאים אשר היוו ומהווים חלק מהמאבק לשיפור מערכת הבריאות הציבורית החל מיומו הראשון. לא נסכים להיכנס אל מערכת הבריאות החולה של ישראל שאינה מאפשרת טיפול מיטבי בחולים. כל עוד ניסיונות המדינה לפתרון המשבר הסתכמו בדריסת זכויות המתמחים ובהיעדר פתרונות כנים למצוקת מערכת הבריאות ולא נוכל לשבת בחיבוק ידיים ולחזור אל ספסל הלימודים. אנו קוראים לכלל הציבור לצאת אל הרחוב ולהצטרף אלינו במאבק החשוב לכולנו! כי מגיע לנו רפואה ציבורית טובה".

השבוע עתרו נציגי הרופאים המתמחים לבג"ץ בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה כי התפטרותם אינה חוקית. "בית הדין חוקק את חוק יסוד העבודה בכפייה", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עורכת הדין טל קרת, "פסק הדין הינו הלכה ולמעשה יצירתה של עבדות מודרנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully