וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "לשליט מידע שעשוי לסייע למודיעין"

23.10.2011 / 0:02

למרות העניין הרב במידע שעשוי להיות לגלעד שליט על ארגון חמאס ועל שוביו, הוא טרם תושאל ובצה"ל ממתינים עד שמצבו הבריאותי ישתפר ויאפשר לו להשיב מרצונו על שאלות

במערכת הביטחון הדגישו אמש (שבת) כי עד כה לא נעשה כל ניסיון לתשאל את גלעד שליט על תקופתו בשבי, במטרה לאסוף מידע על ארגון החמאס והפעילים ששמרו עליו במשך למעלה מחמש שנים בשבי. לדברי גורם צבאי, לא נעשה כל ניסיון לדלות פרטים משליט כדי לשפוך אור על החטיפה ולאחר מכן על תקופת השבי. "עם המשפחה שלו הוא בקושי מדבר על זה", סיפר גורם המעורב בטיפול בשליט.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
חזרה לשגרה: גלעד שליט יצא לראשונה ממצפה הילה
מרידור על עסקת שליט: "החלטה קשה אך נכונה"
נעם שליט: "גלעד עבר דברים קשים בתקופה הראשונה בשבי"

בצה"ל מתכוונים להמתין לשיפור במצבו הבריאותי של שליט ורק לאחר מכן לאפשר לו להשיב, מרצונו, על שאלות שמסקרנות את קהילת המודיעין. גורם נוסף שמצוי בפרטי הפרשה, אמר "מדינת ישראל השקיעה משאבים רבים מאוד מיום החטיפה כדי לאתר את מיקומו ומצבו הבריאותי. אין לנו כוונה להיכנס לפרטים מה במערכת הביטחון ידעו ומה לא, אבל הרוב כבר ידוע לציבור" והוסיף כי "המידע שמחזיק גלעד שליט יכול בהחלט לסייע לקהילת המודיעין".

יצוין, כי הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף גבי אשכנזי, אמר במהלך שנת 2009 כי מדינת ישראל יודעת היכן נמצא שליט ומי מחזיק בו. בעקבות דבריו של אשכנזי, הבהירו באותם ימים גורמים במערכת הביטחון, כי הרמטכ"ל התכוון באופן כללי להחזקתו של שליט בשבי ולא על בסיס מידע מודיעיני.

באותה העת, היו גורמים במערכת הביטחון שטענו כי במסגרת מאמצים של קהילת המודיעין לאתר את שליט בעזה, אשכנזי ביצע מניפולציה במטרה לגרום לארגון החמאס להעביר את שליט ממקום למקום ולבצע טעויות.

"נמשיך לחטוף חיילים"

גורמי רפואה בצה"ל, טוענים כי בפניו של שליט עומד תהליך שיקום ממושך הכולל טיפול השיניים, טיפול פיזיותרפי וטיפולים נוספים. לדברי גורם צבאי המצוי בפרטי סדרת הבדיקות, מוקדם עדיין לקבוע את ההשלכות הבריאותיות של תקופת השבי על גלעד שליט.

בתוך כך, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, אמר הערב כי ארגונו ימשיך לחטוף חיילים כל עוד יש אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל. בראיון לכלי תקשורת פלסטיני הבהיר ג'עברי כי הזרוע הצבאית של חמאס לקחה על עצמה משימה לרוקן את בתי הכלא בישראל מאסירים, ללא קשר לשיוכם הפוליטי. באשר לשלב השני של עסקת שליט אמר: "השלב השני יבוצע לפי מה שסוכם. האסירים שישוחררו לא יהיו אסירים פליליים. העדיפות העליונה תינתן לאסירים שנידונו לתקופות מאסר ממושכות ולאסירים חולים".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב

עדכון ראשון: 20:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully