וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו 4 חברות זמניות חדשות במועצת הביטחון של האו"ם

22.10.2011 / 3:02

הנציגות החדשות במועצת הביטחון, טוגו, פקיסטן, מרוקו וגוואטמלה יחולו את תפקידן, שיימשך שנתיים, בחודש ינואר. החברה הזמנית החמישית - סלובניה או אזרבייג'ן - תיבחר ביום שני

טוגו, פקיסטן, מרוקו וגוואטמלה נבחרו אתמול (שישי) לכהן כחברות הזמניות במועצת הביטחון של האו"ם בשנים 2012-2013. ההצבעה על החברה הזמנית החמישית נדחתה ליום שני לאחר שסלובניה ואזרבייג'ן, המתחרות ביניהן על המושב השמור למזרח אירופה, לא הצליחו להשיג רוב של שני שלישים מהקולות, גם לאחר תשע הצבעות.

בבחירות שנערכו בעצרת הכללית של האו"ם, במרוץ הצמוד ביותר מזה שנים, ניצחה פקיסטן בקושי את קירגיסטן כשהשיגה 129 קולות - מספר הקולות המינימלי הדרוש לה כדי לזכות במושב השמור למדינות אסיה. גוואטמלה זכתה במושב הדרום-אמריקאי ללא תחרות. מרוקו זכתה ב-151 קולות שהבטיחו לה ניצחון כבר בסיבוב הבחירות הראשון, והמדינה המערב-אפריקנית הקטנה, טוגו, השיגה 131 קולות, כפול ממספר הקולות לה זכתה יריבתה, מאוריטניה – 61.

שגריר פקיסטן באו"ם, עבדולה חוסיין חרון, בירך על בחירת ארצו לשמש כחברה במועצת הביטחון ואמר כי הוא מצפה לעבוד בשנה הבאה עם השגריר ההודי, הארדיפ סינג פורי. "ראינו שהנטיות הרגילות לא התפרצו בינינו וזה דבר חיובי", אמר חרון והוסיף כי "אולי שנינו הבאנו תועלת בכך שהתחלנו דיאלוג בין שתי המדינות". הודו הצטרפה כחברה במועצת הביטחון השנה ותכהן בה במהלך שנת 2012.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בירך את טוגו וגואטמלה ואמר כי הוא שמח ש"שתי המדינות מצטרפות למועצת הביטחון ויהיו בקו הראשון של קבלות החלטות הרות גורל בשנתיים הבאות". כמו כן, השגריר בירך גם את שר החוץ המרוקאי והדגיש את היחסים החמים בין ישראל ומרוקו. פרושאור אמר כי המדינות המצטרפות צריכות להבין כי "בבחירתן ניתנה להן הזכות, ולצדה אחריות עצומה, לקידום נושאים בינלאומיים חשובים, תוך הנחתם בצד של האינטרסים הפוליטיים שלהן". השגריר הביע תקווה שהמדינות המצטרפות יקדמו את הנושאים הבוערים על סדר היום, כולל עצירת פרויקט הגרעין האירני ודיכוי המשטר בסוריה.

במועצת הביטחון חמש חברות קבועות המחזיקות בזכות הווטו – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין – ועשר חברות מתחלפות ללא זכות זו. ביחד עם הודו ופקיסטן, שבע מתוך 15 החברות יחזיקו בנשק גרעיני. החברות החדשות צפויות להחליף בחודש ינואר הקרוב את לבנון, ניגריה, גבון, בוסניה וברזיל, המסיימות את תפקידן במועצה ב-31 בדצמבר.

(בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו, כתבתנו המדינית)

עוד על מועצת הביטחון:

מועצת הביטחון קיימה דיון בהכרה הפלסטינית
הפנייה הפלסטינית לאו"ם: ההצבעה תיתכן בנובמבר
רוסיה וסין סיכלו גינוי סוריה במועצת הביטחון של האו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully