וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25 נהרגו בהפגנות בסוריה: "קדאפי גמור, כעת תורך"

22.10.2011 / 0:00

על רקע מותו של שליט לוב המודח, הפגנות יום השישי נגד משטרו של אסד היו היום סוערות במיוחד. פעילים סיפרו על נוכחות צבאית מסיבית וחסרת תקדים וקראו: ”דוקטור (אסד) - אתה הבא בתור”

25 מפגינים סורים נהרגו היום (שישי) בהפגנות יום השישי בידי כוחות הביטחון הסוריים. רוב מקרי ההרג התרחשו בערים חומס וחמה שבצפון סוריה הנחשבות לשניים ממעוזי ההתנגדות הנחושים ביותר כנגד שלטון הנשיא, בשאר אסד. הפגנות פרצו היום גם בקרב תושבי המדינה הכורדים בעיר קמישלי.

לדברי פעילי אופוזיציה סורים, מותו של הרודן הלובי, מועמר קדאפי, הפיח תקווה במפגינים. במחוז אידליב שבצפון מערב סוריה קראו המפגינים "קדאפי גמור, עכשיו תורך בשאר" ובכפרים נשאו כרזות בהן נכתב "דוקטור (אסד) אתה הבא בתור".

עוד באותו הנושא:
סוריה: "יש לנו הוכחות - ישראל מחמשת המפגינים"
רוסיה וסין סיכלו גינוי סוריה במועצת הביטחון של האו"ם
"אסד אמר: בתוך 6 שעות אוכל להבעיר את המזרח התיכון"
"טורקיה הזהירה את אסד: 'שלא תגמור כמו קדאפי"

כמו כן, נוכחות מוגברת של צבא סוריה הורגשה ברחבי המדינה, ייתכן שעל רקע מותו של שליט לוב לשעבר. "ישנה נוכחות חסרת תקדים של כוחות ביטחון מלווים בצלפים על גגות הבתים ומחסומים בפרברי הערים", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס פעיל אופוזיציה בדמשק.

אסד חיזק את קשריו עם שליט לוב חודשים לפני פרוץ גל המהפכות בארצות ערב. כך, חתמו שתי המדינות על מספר הסכמי שיתוף פעולה והנשיא אסד אף אפשר לתחנת טלוויזיה המשדרת באמצעות לוויין מסוריה, לשדר מסרים מקדאפי בעת שהיה במנוסה.

מאז החלו ההפגנות נגד השלטון בסוריה בחודש ינואר השנה נהרגו, לטענת השלטונות הסורים, למעלה מ-1,100 אנשי ביטחון סורים. על פי נתוני האו"ם, למעלה מ-3,000 מפגינים נהרגו, ביניהם 187 ילדים.

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully