וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בגדה: 5 נפצעו

יהושע בריינר

21.10.2011 / 13:07

העימותים פרצו על רקע מסיק זיתים שערכו הפלסטינים באיזור הסמוך לאש קודש. לטענתם, במהלך העימותים אחד המוסקים נפצע קשה ופעיל שמאל נפצע קל. 3 מתנחלים נפצעו קל

עימותים קשים פרצו היום בצהריים (שישי) בין מתנחלים לפלסטינים ופעילי שמאל בשטח שבין הכפר ג'אלוד למאחז אש קודש, דרומית לשכם. הפלסטינים טוענים כי במהלך העימותים אחד מתושבי הכפר נפצע באורח קשה ופעיל שמאל נוסף נפצע באורח קל, כשבמקביל נפצעו גם שלושה מתנחלים באורח קל.

זעם באיתמר: פלסטינים מסקו זיתים ליד בית פוגל
הפלסטינים נערכים למסיק - בצה"ל נערכים לאלימות
הגזרה מתחממת: מתנחלים ופלסטינים התעמתו בגדה

העימותים פרצו על רקע מסיק זיתים שערכו הפלסטינים באיזור הסמוך לאש קודש. כ-200 פלסטינים מלווים בפעילי שמאל הגיעו למטע זיתים, כאשר למקום הגיעו גם מתנחלים, חלקם רעולי פנים ובמקום התפתח עימות קשה. לטענת הפלסטינים, במהלך העימות תקפו מספר רעולי פנים את אחד המוסקים ופצעו אותו באורח קשה. הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים בשכם.

במקביל, פתח אחד המתנחלים באש מנשקו האישי ולדברי צה"ל נמלט מהמקום. כוח צה"ל שהגיע לאיזור העימות השתמש באמצעים לפיזור הפגנות, כולל שימוש בגז מדמיע. לדברי הפלסטינים, במהלך העימות אף נשרפו מספר עצי זית במטע.

"המתנחלים הגיעו רעולי פנים ופשוט התחילו להכות את הפלסטינים ואותנו עם אלות", מספר אחד מפעילי השמאל שהיה במקום, "הם שברו מצלמות והתנהגו כמו ברברים. אלה עצים ושטחים השייכים לתושבי ג'אלוד וזכותם המלאה למסוק את זיתיהם".

באש קודש דוחים את הטענות ואומרים כי "הופתענו לראות כי קבוצה של כמאה פלסטינים ואנשי שמאל הגיעו כחמישים מטר מגבול היישוב למסוק עצים שאינם מניבים פרי כבר שנים ארוכות וזאת ללא כל תיאום עם צה"ל או עם היישוב. ניגשנו אליהם וביקשנו מהם להגיע למקום רק לאחר תיאום מוקדם מול צה"ל, אולם הפלסטינים שהיו רעולי פנים ומצוידים בעשרות מצלמות, החלו ליידות אבנים אל עבר כיתת הכוננות ואל עבר תושבי הישוב ללא כל התגרות מצידנו. האנשים הללו הגיעו רק על מנת לעורר פרובוקציה והעובדה כי הגיעו רעולי פנים בכדי למסוק מגובים בעשרות מצלמות מעידה על כך".


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully