וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באותה הנחישות - למנוע את הפיגוע הבא

צביקה פוגל

20.10.2011 / 8:44

העסקה להשבת גלעד שליט הייתה אירוע מחויב המציאות, אך על ישראל כבר להיערך ליום השחרור. צביקה פוגל מאמין שהזירה תתחמם, ושישראל צריכה לפעול במישור המשפטי והביטחוני בנחישות

בעוד יום, שבוע או חודש תהפוך ודאי אופוריית שחרור האסירים המרצחים למוקד מאבק פנים-פלסטיני, שיגרור אותנו שוב לאירועי טרור מרצועת עזה, מיהודה ושומרון ומסיני. תוגת משפחות המחבלים שקרוביהם, בני העוולה, לא שוחררו מחד, והמאבק בין החמאס לפת"ח ובין החמאס לארגונים האחרים על הנהגת הרשות ועל המשך שימוש בדרך ההתנגדות האלימה מאידך, יגבירו את הלחצים הפנימיים, וכמו תמיד יהיה מי שילחץ על ההדק הלא נכון ואנחנו נחזור למציאות שכה רצינו לשכוח.

חגיגות בעזה לכבוד האסירים שחזרו, אוקטובר 2011. רויטרס
האופוריה תתחלף במאבק פנימי. הפגנת הענק בעזה לציון שחרור האסירים בעסקת שליט/רויטרס

שחרורו של גלעד היה מחויב המציאות. לכל עם יש רגעים בהם נדרשת פעולה שתחזיר לו ולו לרגע אחד את תחושת האחדות את תחושת הסולידריות. שחרורו של גלעד היה חשוב, כל מדינה הנשענת על צבא העם צריכה מדי פעם לעשות פעולות המחזקות את ערכיה ומקנות ביטחון להורים שידעו כי גורל ילדיהם נתון בידי מנהיגים ומפקדים הראויים לכך. אומה עם עבר כמו שלנו, ראוי לה לפעמים לנהוג ברגש וחמלה לא רק מול אויביה אלא גם בתוכה וכלפי אזרחיה. לשחרורו של גלעד אין מחיר, וכל התבטאות בנוגע לתעריף שכזה יוצרת זילות בערכם של חיי אדם. אין מחיר לבנינו שנהרגו במבצעים בהם נלכדו חלק מהמרצחים, ואין מחיר לקרובינו שנרצחו בפעילות טרור. אין ולו אחד מאותם המרצחים, בני הבליעל, שולחיהם ושותפיהם הזכאי לתואר "שווה מחיר".

לחבר את רצועת עזה חזרה למצרים

היום שאחרי פסטיבל השחרור עומד בפתח, הד הנאומים יוחלף באזעקת "צבע אדום" וחרב הפורענות הטרוריסטית תרים שוב את ראשה. חלק לא קטן מאותם מרצחים משוחררים יחזור למעגל הרצח כי זה חלק מהדי.אן.איי. שלהם, כי הם לא יודעים לעשות משהו אחר. מרצחים, מתכננים וחורשי רעה לא חסרים ברצועת עזה וביהודה ושומרון, אך שחרור המחבלים מייצר מוטיבציה מחודשת, וזה אולי הנזק הגדול ביותר משחרורם. נקודת הפתיחה של ההתמודדות מחר בבוקר שונה מזו שידענו לפני ההסכם לשחרורו של גלעד. המגבלות בהם נתונה ישראל לאחר ההסכם גדולות יותר. אנחנו חייבים לייצר מציאות חדשה שתאפשר לנו גם את תחושת האחדות וגם את חיזוק הביטחון, אבל תדע גם למנוע הצלחות מהטרור ותוריד את מפלס המוטיבציה. אין לנו את הפריבילגיה לחיות כדרכם של מהמרים ולחכות לאלילת המזל, צריך לנקוט בסדרה של פעולות שימנעו מאתנו את הצורך להתמודד שוב עם סוגיות ערכיות קורעות לב המעמידות אותנו בין האהדה שאנו חשים להורים שחיים בין תקווה לייאוש, לבין החיבוק שאנחנו רוצים להעניק למשפחות השכולות.

הנכונות של החמאס לקיים את ההסכם שנבעה ממצוקה פוליטית וצבאית, צריכה לסמן את הדרך להשלים את ההתנתקות מרצועת עזה. הצורך של השלטון הצבאי המצרי להוכיח סולידריות ערבית מחד וההכרח שלהם לשמור על גבולם ועל חצי האי סיני, מאפשר היום לחבר את רצועת עזה חזרה למצרים ויכול לתת תקווה לפלסטינים ברצועה לעתיד טוב יותר. מאידך, ממשלת ישראל צריכה לחוקק חוק המאפשר לבתי המשפט לדון למוות מרצחים ומתכנני פיגועים. כל טרוריסט חייב לדעת כי אם ייתפס, אין לו סיכוי לראות זריחה נוספת. ממשלת ישראל צריכה לממש את ריבונותה ועל כל ניסיון פיגוע נוסף להגיב באופן שאינו פרופורציונאלי, ממש כשם שהיינו מוכנים לא להיות פרופורציונאליים בשחרור 1,027 מרצחים. הממשלה שהייתה נחושה בהחלטה להחזיר את גלעד חייבת להיות נחושה למנוע את האירוע הבא.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
אחמד ג’עברי: ”עסקת שליט - היום המאושר בחיי”
מה אירע מאחורי הקלעים של המבצע להשבת גלעד?
הרחוב הישראלי על חזרת שליט: ”הלב גואה מאושר”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully