וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מסרה מידע על אירן למתחזה לנציג בריטי"

הפרשה שהביאה להתפטרות שר ההגנה הבריטי פוקס מסתעפת: מקורות דיווחו ל"טיימס" על שיתוף הפעולה אדם ווריטי, שהתחזה ליועצו, למודיעין הישראלי: "הוא אמר שישראל קרובה למתקפה באירן"

בתקשורת הבריטית הולכים ונחשפים פרטים נוספים בפרשה שהביאה להתפטרותו של שר ההגנה של בריטניה, ליאם פוקס, בגלל פעילותו הדיפלומטית של חברו הקרוב, אדם ווריטי, שנסע עמו בעולם, התחזה ליועצו ולנציג רשמי של ממשלת בריטניה - ואגב כך קידם את ענייניו העסקיים, כמו גם סדר יום דיפלומטי משלו. אחרי שבימים האחרונים פורסם כבר כי ווריטי עמד בקשרים עם המוסד הישראלי ועם האופוזיציה האירנית, בין היתר במטרה להפיל את השלטון באירן, דיווח הבוקר (שלישי) ה"טיימס" הלונדוני כי גורמי מודיעין ישראליים מסרו לווריטי מידע מודיעיני "מקיף" בנושא אירן, משום שהאמינו כי הוא מייצג את ממשלת בריטניה.

לפי הדיווח, המתבסס על מספר מקורות ביטחוניים, במגעיו עם גורמים ישראליים במשך שלוש השנים האחרונות טען ווריטי כי הוא מייצג את פוקס ואת משרד ההגנה הבריטי. עוד טענו המקורות, כי ווריטי אמר, על בסיס שיחותיו עם הגורמים הישראליים, כי ישראל "קרובה לפתיחה במתקפה צבאית נגד מתקניה הגרעיניים של אירן", ואף הביע בעצמו "השקפת עולם ניצית" התומכת במתקפה כזו.

"הוא היה דובר מאוד ישיר, עקשני ושתלטן", אמר אחד המקורות ל"טיימס". "אני זוכר שהוא השתמש במילה 'אנחנו' כשדיבר על משרד ההגנה, כך שלא היה ספק שכשהוא דיבר אל השקפותיו, ניתן היה להבין שאלו גם השקפותיהם של הגורמים הבכירים בלונדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully