וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בסוכה: "שלום כל חייל הוא כשלום ישראל כולה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

17.10.2011 / 9:54

יממה לפני חזרתו של גלעד שליט לישראל, פתח נשיא המדינה פרס את סוכתו לציבור הרחב והביע תקווה לבואו של אושפיז אחד מיוחד. נאומו הופרע על ידי מחוסרי הדיור ממאהל ירושלים

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס פתח היום (שני) את סוכתו בבית הנשיא בירושלים לציבור הרחב. פרס נשא נאום בו התייחס לשובו של החייל החטוף גלעד שליט. "למעלה מחמש שנים הוא היה בודד בכלא שאורו עומעם והעם כולו התלכד בתפילה נחושה להשיבו בריא ושלם לביתו למולדתו. שלומו של כל חייל הוא כשלום ישראל כולה", אמר הנשיא.

גלעד שליט חוזר הביתה - כותרות אחרונות
במצפה הילה מחכים להכרעת בג"ץ: "מאבק לחיים"
בג"ץ ידון בעתירות נגד העסקה: משפחת שליט תשיב
במצפה הילה מבטיחים: "נניח לגלעד שליט לנפשו"

נשיא המדינה שמעון פרס מארח בסוכת ביתו, אוקטובר 2011. דרור עינב
"נכבד כולנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמת הטרור. הן נושאות ביגון שלא ניתן להשתחרר ממנו ומתמידות באהבת עמן באצילות ובכבוד". פרס בסוכתו, הבוקר/דרור עינב

ראובן אברג'יל, לשעבר איש "הפנתרים השחורים", התפרץ לנאומו של פרס והניף שלט עליו נכתב: "דיור ציבורי - הכרחי ואפשרי". אברג'יל, יחד עם שני פעילים נוספים, הורחק מהסוכה. מחוסרי דיור ממאהל ירושלים הפריעו אף הם לנאום וקראו: "לא רק את גלעד שליט צריך לזכור, אלא גם את מי שאין לו בית לחזור אליו". הנשיא פרס קטע את דבריו וביקש לאפשר לפעילים להשמיע את קולם.

הנשיא אמר בנאומו, כי "סוכה זו, זו סוכה מיוחדת. היא גדושה בציפייה לאושפיז יקר שבדרכו הביתה. גלעד, חייל בודד אחד, הביא למבחן ערך ייחודי בתולדותינו: הצלת נפש אחת מישראל כהצלת נפשו של העם. ישראל לא הייתה קמה ללא גבורת חיילי צה"ל ישראל הייתה מתקשה להתקיים בלי מערכת ביטחון ענפה, שזורה גבורה וחכמה".

פרס המשיך ואמר כי "בסוכה זו נודה הפעם לעם שלבו לא פסק מלפעום בדאגה לגורל אחד מבניו. נודה מכאן למשפחת שליט שלא עצמה עין ולא נסוגה מול מכשול. היא פעלה בנחישות ובאיפוק. נודה לראש הממשלה בנימין נתניהו שצריך היה להיות הראשון לקבל הכרעה כבדה מנשוא והוא הכריע. נודה לממשלת ישראל שהתגייסה כמתחייב על אף הספקות וקיבלה את האחריות הקולקטיבית שנדרשה".

פרס התייחס גם לסערת הרגשות בה נמצאות המשפחות השכולות על רקע שחרור רוצחי יקיריהן ואמר: "רעיי וידידיי, נכבד כולנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמת הטרור. הן נושאות ביגון שלא ניתן להשתחרר ממנו ומתמידות באהבת עמן באצילות ובכבוד. נישא את עינינו לרגע שגלעד יירד את המדרגות המובילות לביתו ולמשפחתו. הוא בן לעם, עמנו, שידע מעמקי תהום ויידע אוויר פסגות".

בסיום דבריו, שהתמקדו בהישגים המדעיים והחברתיים המוצגים בסוכת הנשיא השנה, אמר הנשיא: "יש לנו במה להתגאות ובמה להיאחז, אבל אין פירושו של דבר שהדאגה פסקה או האיום חלף, ובוודאי שהמלאכה טרם הושלמה. ממראה עינינו בסוכה עולה כי ביכולתנו לצקת כיפת ברזל וברצוננו לפרוש סוכת שלום בתוכנו ובקרב העולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully