וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצפה הילה מחכים להכרעת בג"ץ: "מאבק לחיים"

קובי מנדל

17.10.2011 / 9:30

במצפה הילה משלימים את ההכנות לחזרתו של גלעד שליט. לתושבים הוכנו חולצות עם הכיתוב "טוב שבאת הביתה" ודגלים נתלו ברחוב הראשי. "אביבה לא אומרת הרבה, אבל רואים את החיוך", סיפרו

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

במצפה הילה נשלמות הבוקר (שני) ההכנות לקבלתו של גלעד שליט. החל משער הכניסה ולכל אורך הרחוב הראשי ביישוב נתלו דגלי ישראל, ולתושבים מחולקות מאות חולצות ועליהן הכיתוב "כמה טוב שבאת הביתה". אך למרות התכונה הרבה, ביישוב מדגישים, גם הבוקר, כי יש לשוות לקבלת הפנים אופי צנוע. מחוץ לבית המשפחה הוקמו אולפנים של ערוצי הטלוויזיה השונים, אך האזור ייתחם מחר, והשידורים הישירים יועברו ממרחק של כ-100 מטרים מבית המשפחה והעיתונאים התבקשו לכבד את פרטיותה.

גלעד חוזר הביתה - כותרות אחרונות
בג"ץ ידון בעתירות נגד העסקה: משפחת שליט תשיב
במצפה הילה מבטיחים: "נניח לגלעד שליט לנפשו"
מידן עדכן את נתניהו: נסגרו הפרטים האחרונים לעסקה
האסירים שישוחררו בעסקת שליט הועברו לכלא קציעות

הכנות במצפה הילה לקראת בואו של גלעד שליט, אוקטובר 2011. אדריאן הרבשטיין
העיתונאים יורחקו 100 מטרים מבית המשפחה. מצפה הילה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין

אלה חפץ, פעילה במטה המאבק לשחרור גלעד שליט, סיפרה על תחושות התושבים. "ההתרגשות גדולה, אך מהולה בלחץ ובמתח. אנו מקווים שהכל יעבור בשלום. אני כאן כדי לעשות מה שצריך - אם זה לעזור בהתאווררות, בסידור הבית או בארגון כל מה שצריך למחר". לדבריה, "אביבה לא אומרת הרבה, אבל רואים את החיוך". חפץ סיפרה שכולם "נמצאים שם עבור אביבה".

גם חפץ מעולם לא פגשה את גלעד. את המפגש של גלעד עם הוריו, היא מדמיינת כ"משהו מאוד מרגש", כ"סוג של חיבוק גדול". היא מניחה ש"יהיו דמעות של אושר גדול, כזה שלא ראינו כל השנים".

אוהד כנר, פעיל נוסף שמלווה את המשפחה זמן רב, ושהיה אחראי על המאהל בירושלים, הגיע אף הוא הבוקר לבית המשפחה. "יש מתח מאוד גבוה. זה מאוד ניכר בקרב המשפחה. אנחנו מאוד קרובים ליום השלישי, הבג"ץ משפיע מאוד על המשפחה. אני מחבק ומבין את המשפחות השכולות, אך אם חס וחלילה העתירה תתקבל, אותן משפחות שכולות יכניסו את משפחת שליט לרשימת השכול, כי גלעד לא יחזור. זה מאבק על החיים ולא מאבק על המוות. אנו נאבקים על החזרתו של גלעד בריא ושלם". כנר סיפר כי חלק מהפעילים יוכלו לצפות בשידורים על חזרתו של גלעד בטלוויזיה שהוצבה במאהל בירושלים.

פעיל המטה, אמיר גור-לביא, הביע שמחה על חזרתו של גלעד, אך גם אמר כי תושבי המקום, הפעילים ובני המשפחה ישמחו לחזור לאנונימיות. "לכל אחד יש עיסוקים אחרים. נשמח מאוד לחלוק חוויות על מה שהיה ולהתפנות לדברים משמחים יותר", אמר. באשר להיערכות לימים שאחרי שובו של גלעד, אמר: "אנו מודעים לכך שכולם רוצים להזדהות. נעשה כל שאפשר שכל מי שרוצה להזדהות ולברך יוכל לעשות זאת. אבל המקום קטן וצר מלהכיל ולכן אני קורא: בימים הקרובים לא להגיע לכאן, יהיה ניתן לעשות זאת בהמשך. צריך להיענות לדרישות הצבא. אנו מודים לתמיכה של עם ישראל לכל אורך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully