וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: בכיר ב"אל-קאעדה" חוסל - ואיתו עוד 23 בני אדם

שבועיים לאחר חיסולו של מפקד הארגון בחצי האי ערב, חוסל ראש מחלקת התקשורת שלו, איברהים אל-באנה, בפיצוץ בו נהרגו עוד 23 בני אדם. לא ברור מי האחראי. בתגובה פוצץ מתקן אנרגיה

ראש מחלקת התקשורת של ארגון הטרור "אל-קאעדה" בחצי האי ערב, איברהים אל-באנה, נהרג הלילה (שבת) במתקפה אווירית של חיל האוויר התימני במדינה. כך דיווחו גורמים רשמיים בצנעא ואזרחים מקומיים לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווחים, בפיצוץ נהרגו 23 אנשים נוספים, בהם ככל הנראה גם פעילים נוספים של הארגון. בתגובה ירו חמושים לעבר צינור גז החוצה את המדינה, ופוצצו אותו. בתימן מעריכים כי אל-באנה היה אחד מפעילי הטרור המסוכנים ביותר המסתובבים במדינה. יצוין כי מדובר במהלומה נוספת לארגון, שבועיים לאחר חיסולו של מפקד "אל-קאעדה" בחצי האי, אנוור אל-אוולקי.

המצוד אחר "אל-קאעדה" - כותרות אחרונות
מצוד של שנתיים: כך חיסלו האמריקנים את אל-אוולקי
דיווח בתימן: חוסל מנהיג אל קעאדה בחצי האי ערב
אובמה לקראת ה-11 בספטמבר: ”אל-קאעדה בדרך לתבוסה”

אנוואר אל-אוולקי. AP
שבועיים לאחר חיסולו, מהלומה נוספת ל"אל-קאעדה". אל-אוולקי/AP

בתגובה רשמית הודיע משרד ההגנה התימני כי אל-באנה, בעל אזרחות מצרית, נהרג במתקפה על מוצבים של ארגון הטרור במחוז שוובה שבדרום-מזרח המדינה. עם זאת, גורמים שביקשו להישאר בעילום שם סיפרו לסוכנות הידיעות כי מאחורי המתקפה עומדים דווקא מטוסי קרב זרים.

נזק למתקן האנרגיה של TOTAL

ב"אל-קאעדה" הגיבו במהרה לחיסול, ופוצצו את צינור הגז, המוביל אל מתקן ייצוא הגז בבלחף, השייך לענקית האנרגיה הצרפתית TOTAL. הוא נחשב לפרויקט התעשייתי הגדול ביותר בתימן. על פי עדי ראייה, הלהבות מהמקום נראו למרחק של קילומטרים מהמקום.

כאמור, זוהי מכה נוספת, גם אם פחותה, עבור ארגון הטרור וכוחותיו שבתימן, לאחר שרק לפני שבועיים חיסלו כוחות אמריקאים את מי שנחשב למפקד "אל-קאעדה" בחצי האי ערב, אנוור אל-אוולקי. אל-אוולקי היה מעורב במספר רב של ניסיונות חבלה, לרבות ניסיון כושל לפוצץ מטוס אמריקאי לפני כשנתיים, ניסיון לפוצץ מכונית תופת בכיכר טיימס בניו יורק, וכן עמד בקשר עם מייג'ור נידל מליק חסן, הקצין האמריקני הנאשם ברצח 13 מעמיתיו לבסיס פורט הוד בטקסס ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully