וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח חמור שיפורסם בקרוב יגביר הלחץ על אירן"

14.10.2011 / 17:43

על רקע המתיחות בין אירן לארה"ב בעקבות חשיפת המזימה האירנית להתנקש בשגריר ערב הסעודית בארה"ב, צפויה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לפרסם דו"ח חמור על תכנית הגרעין האירנית

דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) צפוי להוסיף על הלחץ הבינלאומי על אירן. ממצאי הדו"ח צפויים להגביר את החשדות בעולם בדבר השאיפות הצבאיות הגרעיניות של אירן אמרו הערב (שישי) דיפלומטים מערביים. עם זאת, הדיפלומטים הוסיפו כי לא ברור אם הסוכנות תרחיק עד גיבוש הערכה ודאית בסוגיה.

עוד בנושא:

אובמה: "בממשלת אירן ידעו על המזימה לרצוח הסעודי"
ארה"ב: סוכלה מזימה אירנית להתנקש בשגריר הסעודי
בריטניה: "אירן בחנה טילים בעלי יכולת גרעינית"

הדו"ח צפוי לפרט את הסיבות שהביאו את אנשי הארגון לומר בחודש שעבר כי הם מודאגים יותר ויותר מתכנית הגרעין שמפתחת הרפובליקה האיסלמית. אך הדיפלומטים המערביים הביעו ספק בנכונות ידיעה שפורסמה בעיתון הצרפתי "לה פיגארו" לפיה עתיד הדו"ח לגנות את "כוונותיה הצבאיות של תכנית הגרעין האירנית", ולקבוע בבירור כי מטרת התכנית היא פיתוח נשק אטומי.

ברקע הציפיה לדו"ח עומדות גם הטענות האמריקאיות כי חשפו מזימה אירנית להתנקש בשגריר ערב הסעודית בוושינגטון ולפגוע בשגרירות הישראלית. הפרשה התפוצצה ביום שלישי השבוע, כשמקורות רשמיים בממשל האמריקני האשימו את אירן בכך שניסתה להוציא לפועל תכנית לרצוח את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון, עדאל אל ג'בייר. אחד משני החשודים בתכנון הפעולה נעצר בסוף חודש ספטמבר והודה, לדברי הרשויות בארה"ב, בחשדות המיוחסים לו. השני טרם נתפס. שניהם ממוצא אירני.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה הבהיר אתמול כי ארצו לא תעבור לסדר היום ותפעיל מול אירן את הסנקציות הקשות ביותר בעקבות חשיפת הפרשה. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שקיים אובמה יחד עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק, שעסקה אמנם בעיקר באיום הגרעיני מצפון קוריאה, אך יוחד בה מקום גם לפרשה זו, עליה התבטא הנשיא האמריקאי בפעם הראשונה מאז פרסומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully