וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "בממשלת אירן ידעו על המזימה לרצוח הסעודי"

14.10.2011 / 0:02

נשיא ארצות הברית ברק אובמה תקף בחריפות את אירן והבהיר כי טהרן תשלם מחיר על הקנוניה להתנקש בחיי שגריר ערב הסעודית בוושינגטון. "כל האפשרויות נמצאות על השולחן"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה הבהיר אמש (חמישי) כי ארצות הברית לא תעבור לסדר היום ותפעיל מול אירן את הסנקציות הקשות ביותר, בעקבות חשיפת הקנוניה האירנית להתנקש בחייו של שגריר ערב הסעודית בוושינגטון הבירה. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שקיים אובמה יחד עם נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק, שעסקה אמנם בעיקר באיום הגרעיני מצפון קוריאה, אך יוחד בה מקום גם לפרשה זו, עליה התבטא הנשיא האמריקאי בפעם הראשונה מאז פרסומה.

כל השתלשלות הפרשה:
ארה"ב: נפעל להטלת סנקציות חדשות על אירן
אירן למזכ"ל האו"ם: "ארה"ב מחרחרת מלחמה"
ארה"ב: סוכלה מזימה אירנית להתנקש בשגריר הסעודי

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם באוניברסיטת ריצ'מונד, 9 בספטמבר 2011. רויטרס
"תוכלו לצפות שנמשיך להפעיל לחץ שתהיה לו השפעה ישירה על הממשלה האירנית, עד שזו תבחר בדרכים ראויות יותר של תקשורת עם שאר העולם". נשיא ארצות הברית ברק אובמה/רויטרס

אובמה אמר כי ארצות הברית "תמשיך להוביל את הקהילה הבינלאומית להבטיח את בידודה ההולך וגובר של אירן ומשלמת מחיר על התנהגותה". "כל האפשרויות נמצאות על השולחן, כשאנחנו מדברים על התמודדות מול אירן", רמז הנשיא האמריקאי, "אבל תוכלו לצפות שנמשיך להפעיל לחץ שתהיה לו השפעה ישירה על הממשלה האירנית, עד שזו תבחר בדרכים ראויות יותר של תקשורת עם שאר העולם". עוד טען אובמה כי בכירים בממשל האירני היו מודעים באופן אישי למזימה, גם אם הם מכחישים זאת, ולכן הממשלה האירנית אחראית באופן ישיר למעשים.

מרביתה של מסיבת העיתונאים עסקה כאמור, באיום גרעיני ממדינה אחרת – צפון קוריאה. הנשיא אובמה אמר בפתח דבריו כי צפון קוריאה מהווה איום משמעותי עבור ארצות הברית ודרום קוריאה. "הבחירה שניצבת בפני צפון קוריאה ברורה: אם פיונגיאנג תמשיך להתעלם ממחויבויותיה הבינלאומיות, היא תביא על עצמה עוד לחץ ובידוד בינלאומי. אם היא תנוע לעבר פירוק מנשק גרעיני, היא תוכל להבטיח לאזרחיה עוד ביטחון ואפשרויות", אמר הנשיא האמריקאי.

אירן מכחישה ההאשמות

הפרשה המעכירה את יחסי ארצות הברית ואירן המתוחים ממילא התפוצצה ביום שלישי השבוע, כשמקורות רשמיים בממשל האמריקני האשימו את אירן בכך שניסתה להוציא לפועל מזימה לרצוח את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון עדאל אל ג'בייר. אחד משני האנשים החשודים בתכנון הפעולה נעצר בסוף חודש ספטמבר והודה בחשדות המיוחסים לו. השני טרם נתפס. שניהם ממוצא אירני.

שגריר אירן באו"ם, מוחמד חזאי, מחה נמרצות אתמול נגד ההאשמות במכתב ששיגר למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וכינה את המהלך האמריקאי "חרחור מלחמה" ממניעים פוליטיים. "האומה האירנית משחרת לעולם נקי מטרור", כתב חזאי, "המהלך האמריקאי הוא חלק ממכונת תעמולה נגד אירן, המהווה איום על יציבות השלום באזור המפרץ הפרסי.

עדכון ראשון: 22:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully