וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב: "לכדנו את בנו של קדאפי בסירת"

13.10.2011 / 1:00

המועצה הזמנית השלטת בלוב הודיעה כי תפסה את מועתסם קדאפי בעת שניסה להימלט מעיר הולדתו של השליט המודח יחד עם בני משפחתו. עם הישמע דבר המעצר יצאו מתנגדי קדאפי לחגוג ברחובות

מועתסם קדאפי, בנו של שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, נלכד בסירת – כך אישרו אמש (רביעי) בכירים במועצת המורדים הזמנית. לדברי הבכירים, קדאפי הבן נתפס ביום שלישי בעת שניסה להימלט יחד עם בני משפחתו מעיר הולדתו של השליט המודח, באמצעות מכונית. עוד נמסר, כי ביום רביעי בבוקר הוא הועבר לבנגזי, שם תושאל בידי כוחות המורדים. מקורות צבאיים מסרו, כי קדאפי הבן מוחזק כעת במחנה צבאי בבנגזי וכי על אף תשישותו, הוא אינו פצוע. גורמים אחרים הסבירו כי רק הערב פורסם דבר המעצר מחשש שבני משפחתו וקרוביו של מעתסם "ינסו לשחרר אותו".

נפילת קדאפי - כותרות אחרונות:
המורדים משתלטים על מעוזי קדאפי, אחיינו נעצר
לוב: קבר אחים נוסף ובו 200 גופות נחשף בטריפולי
צ’אבס: ”מתפלל לשלומו של קדאפי ומחזק ידיו של אסד”

גורם בכיר נוסף בצבא המורדים סיפר כי מועתסם קיצץ את שערו הארוך בדרך כלל, כדי שלא יזהו אותו. על אף דיווחים דומים בעבר, מועתסם הוא בנו הראשון של קדאפי שנלכד על ידי המורדים מאז החלה ההפיכה במדינה. קדאפי עצמו ובנו הפופולארי, סייף אל-איסלם, ירדו למחתרת מאז נפילת טריפולי בידי המורדים. רעייתו של קדאפי, סאפיה, בתו עיישה ובניו חניבעל מוחמד נמלטו לאלג'יריה הסמוכה בחודש אוגוסט האחרון. בנו סעדי, כך נראה, מסתרר בניז'ר.

עם הישמע ההודעה על תפיסתו של מי שהיה היועץ הביטחוני הלאומי בלוב בתקופת משטרו של אביו, חגגו ההמונים ברחובות טריפולי ומיסרתה, תוך שהם יורים באוויר.

ביום שני העריכו בכירים בממשלה הזמנית בלוב כי ייתכן שהשליט המודח מסתתר בעמק המוקף הרים גבוהים ואינו מאוכלס באנשים, בכדי להתיש את הכוחות התרים אחריו. יום קודם לכן דיווחו כוחות המורדים כי הם עצרו את עבד אל-רחמן עבד אל-חמיד, אחיינו של קדאפי. לפי דיווח ברשת אל-ג'זירה, עבד אל-חמיד, מפקד חטיבה בצבאו של קדאפי, נלכד גם הוא בסירת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully