וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: "מרבית המתמחים חזרו לעבודה"

אריאל נוי

12.10.2011 / 16:48

אחרי שבית הדין הארצי לעבודה ביטל את מכתבי ההתפטרות של הרופאים המתמחים, הודיעו משרדי הבריאות והאוצר כי ההידברות איתם תימשך עד למציאת פתרון. אידלמן: "יש יסוד לאופטימיות"

לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הוציא לרופאים המתמחים צווי מניעה וחייב אותם לחזור לעבודתם, כינס בצהריים (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו את מנהלי בתי החולים על מנת לקבל עדכון מפורט לגבי מספר הרופאים שאכן שבו לעבודתם. ממשרד הבריאות נמסר, כי נכון לשעה זו, רוב המתמחים חזרו לעבודה. "אנו בטוחים שכל המתמחים ישובו לעבודתם ויצרו קשר עם מנהלי המחלקות והנהלות בתי החולים בהתאם לפסיקת בית הדין", אמר גמזו. "ההידברות עם המתמחים נמשכת גם בשעות אלו ומשרד הבריאות ירכז מאמץ להמשיך להושיב את כל הצדדים כדי למצוא פתרון למחלוקות".

מאבק המתמחים - כותרות אחרונות
צווי מניעה הוצאו לרופאים המתמחים המתפטרים
רמב"ם על סף קריסה: "אנחנו במשבר עמוק ביותר"
המומחים אחרי משמרת לילה: "לא נחזיק מעמד"

זמן קצר לפני כן הסתיימה הפגישה בין נציגי ההסתדרות הרפואית, משרד האוצר ונציגי המתמחים בלשכתו של שר האוצר יובל שטייניץ. בתום הפגישה אמר יו"ר ההסתדרות, ד"ר ליאוניד אידלמן כי "יש יסוד לאופטימיות, ההידברות תחודש ביום שישי".

הבוקר החליט בית הדין הארצי לעבודה בירושלים להוציא צווי מניעה לרופאים המתמחים שהתפטרו וקבע שלמכתבי ההתפטרות אין תוקף מכיוון שהם בוצעו בצורה קולקטיבית. בשל כך, חויבו המתפטרים לשוב לעבודתם. שופטי בית הדין קבעו בהחלטתם, כי "משהגענו למסקנה כי המדובר בהתפטרות קולקטיבית שאינה לגיטימית במישור הקיבוצי, הרי שהתפטרות זו אינה תקפה וממשיכים להתקיים יחסי עובד ומעביד, בין הרופאים המתמחים לבין בתי החולים בהם הם מועסקים, כל אחד מהרופאים בבית החולים בו הוא עובד. אשר על כן מכתבי ההתפטרות בטלים ומבוטלים".

לפינות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully