וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של גלעד לפלוגה: מבחינתנו, המשימה הושלמה

13.10.2011 / 0:02

חמש שנים הם לא ראו את חברם שנלקח מהם באמצע שירותו הצבאי. כעת, עם אישור העסקה לשחרורו של גלעד, החברים לפלוגה לא חושבים על המפגש המרגש, אלא רק מקווים שהוא בריא ושלם

מחכים לגלעד: חבריו של גלעד שליט ששירתו עמו בפלוגת "המחץ" של גדוד 71 בחטיבה 188 של חיל השריון, ממתינים בדריכות ובהתרגשות לראות שוב את חברם לנשק, למעלה מחמש שנים אחרי שנחטף על ידי חמאס. חבריו של החייל החטוף אמנם כבר השתחררו מצה"ל, אך לא נטשו את חברם. במהלך תקופת שביו הם הובילו מחאות, הפגינו, וצעדו בימי חורף וקיץ כדי לעורר שיח ציבורי לשחרור חברם לנשק. אתמול הם סוף סוף זכו לשמוע שבתוך ימים ייצא גלעד שליט לחופשי.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ראש השב"כ: "זו העסקה הטובה ביותר שהיה אפשר לקבל"
שב"ס החל להיערך לשחרור האסירים בעסקת שליט
פרשנות: מפגיני סוריה סללו את הדרך לעסקת שליט
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
יממה במאהל שליט: 24 שעות ב-2.5 דקות
מכרם שלום ועד המאהל: חמש שנים לחטיפת שליט

מאור קציר, שהכיר את גלעד מהיום הראשון שלו בצה"ל, אמר אתמול: "ברור שכל החבר'ה שמחים שזה קורה. אנחנו מכירים אותו מיום הגיוס ועד ליום האירוע. אנחנו מתרגשים, אבל עד שזה לא יקרה - זה לא יקרה. עברנו הרבה בשנים האחרונות. אני מקווה שעשינו את מה שהיה מוטל עלינו להחזיר אותו. כל אחד מהחבר'ה תרם את מה שיכול היה". קציר הוסיף: "אני לא חושב על הפגישה עם גלעד, אלא על מצבו. אנחנו רוצים להאמין שהוא בריא ושלם ושיחזור כמה שיותר מהר הביתה".

"גלעד הוא אדם צנוע, לא נערוך מסיבה"

גיא, חבר נוסף ששירת עם גלעד בפלוגה, מעדיף לא להכביר במילים עד לשחרור חברו לנשק מהשבי. עם זאת, הוא סיפר אתמול: "אני באמצע מעבר לדירה חדשה, ואולי יש בזה משהו סמלי. אנחנו שמחים כחברים שלו ומחכים כמו כולם לשחרור שלו. אנחנו לא רוצים לדבר יותר מדי עד שהוא לא חוזר הביתה. אנחנו מקווים שזה יסתיים כמה שיותר מהר. לא יהיה לנו מה לומר ברגע שהוא יהיה בישראל. מבחינתנו, המשימה נגמרה".

חבר נוסף, שביקש להישאר בעילום, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "איך שהתקבלה ההודעה בכלי התקשורת דיברנו אחד עם השני בטלפון והתרגשנו מאוד. בכל זאת חמש שנים לא ראינו את הבן-אדם. הוא היה בשבי, וכולנו רוצים לראות אותו חוזר בריא ושלם. אין לנו חגיגה בראש ולא כוונה לעשות מסיבה. גלעד הוא אדם צנוע. אנחנו מקווים שהוא יחזור כמו שהוא היה ביום שבו הוא נפל בשבי. הבמה צריכה להיות עכשיו שלו, ואנחנו מתכוונים לחזור כל אחד לאלמוניות ולשקט".

בליל אמש אישרה הממשלה ברוב של 26 תומכים מול 3 מתנגדים את העסקה עם חמאס לשחרור גלעד שליט בתמורה ליותר מאלף אסירים פלסטינים. "השמחה אינה ניתנת לתיאור, אבל עד שלא נראה את גלעד אנחנו עדיין מאופקים ומחכים", אמרה אביבה שליט, אמו של החייל החטוף, לאחר קבלת ההחלטה. "כששמענו על הבשורה, הרגשנו אנחת רווחה, אבל אנחנו מחכים בדאגה רבה עד שיחזור ואנחנו מקווים שזה יהיה כמה שיותר מהר", הדגישה האם.

(עדכון ראשון: 20:43, 12.10.11)

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully