וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "אשקול זירוז גיוס רופאים שלמדו בחו"ל"

אריאל נוי

11.10.2011 / 17:04

בשל המשבר שנוצר במערכת הבריאות בעקבות התפטרותם של מאות מתמחים, שוקלים כעת במשרד הבריאות לקצר את הליכי הרישום למי שלמד באירופה, ולא יכול לעבוד בארץ כי לא עבר הסמכה. ליצמן קרא למתמחים לשוב להידברות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: טל רזניק)

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, סייר היום (שלישי) בחדר המצב של משרד הבריאות על רקע משבר המתמחים. הוא קרא למתמחים לחזור לעבודה ולהידברות. לדבריו, "המתמחים עושים עבודת קודש ואני ערב שכל הסכם אליו יגיעו עם האוצר יקויים. הוא הוסיף כי המשרד שוקל לקצר את הליכי הרישום לרופאים ישראלים שלמדו בחו"ל.

משבר המתמחים - כותרות אחרונות
רמב"ם על סף קריסה: "אנחנו במשבר עמוק ביותר"
המומחים אחרי משמרת לילה: "לא נחזיק מעמד"
היום שאחרי: הכירו את הרופאים המתמחים שהתפטרו

סגן השר הסביר לוואלה! חדשות כי "מדובר ברופאים ישראלים שלמדו בחו"ל ואני אנסה לדאוג לזרז את התהליך של האישורים כדי שהם יוכלו לעבוד בישראל. זהו מהלך שדיברתי עליו בשנה האחרונה ואינו קשור למחאה של המתמחים. הכוונה לישראלים שקיבלו הכשרה באירופה. כבר לפני חצי שנה התחלתי בבדיקת העניין, היות והם באו בטענות על כך שמי שלמדו בארה"ב ובקנדה לא צריכים מבחן הסמכה. זה לא קשור למשבר אבל בגלל המשבר נגיע להכרעה מהירה יותר".

ליצמן הוסיף, כי "הודעתי בחדר מצב היום אחרי הצהריים שמשרד הבריאות בשליטה על כל מה שהולך בבתי החולים. נכון להיום המצב בשליטה. אני שוב קורא לרופאים לחזור למשא ומתן ולאמץ את רעיון ה'פול-טיימר' שזו הצעה טובה".

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, אוקטובר 2011. מגד גוזני
הדיונים בבית הדין הארצי לעבודה עדיין נמשכים/מגד גוזני

מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו אמר, כי "המשרד נותן פתרונות והמערכת נמצאת כרגע בשליטה מלאה. שום חדר מיון עוד לא נסגר, אך לא נוכל להחזיק כך עוד זמן רב. רופאים מומחים עוזרים למערכת". על המתמחים, אמר גמזו, כי "לא יעלה על הדעת לוותר על דור העתיד של מערכת הבריאות".

עזיבתם של המתמחים גרמה לשיבושים כבר אתמול, אך היום נראה כי המצב הפך קריטי. לאחר יממה של שיבושים, סגירת יחידות, דחיית ניתוחים ועומס כבד שהורגש בכלל מחלקות בית החולים, הבהיר מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, פרופ' רפי ביאר, כי המרכז הרפואי שרוי במשבר העמוק ביותר בתולדותיו. בכנס של ארגון רופאי בתי החולים (ארב"ל) המייצג כ-2,000 רופאים שהתקיים ברמב"ם קרא פרופ' ביאר לרופאים המתמחים שהתפטרו לשוב לעבודה. הוא סיפר כי הפערים בין האוצר למתמחים הצטמצמו במהלך הדיונים אתמול בערב בטרם הסתיים הדיון ללא תוצאות ואף הוסיף כי ראש הממשלה ומשרד האוצר הניחו "הצעות טובות" לרופאים המתמחים.

סגן מנהל בית החולים, ד"ר מיקי הרבטל, סיפר לוואלה! חדשות הבוקר כי עדיין קיים עומס גדול של חולים שממתינים לאשפוז. "אנחנו בבית החולים מנסים לתפקד ועברנו למתכונת חירום. מיון ילדים נסגר אבל למזלנו במיון נשים וחדרי לידה היתה רגיעה הבוקר. ללא ספק בית החולים בקריסה והמצב יהיה יותר גרוע כל עוד אין מתמחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully