וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פרלמנט האיחוד האירופי: "לשחרר את שליט"

פנחס וולף

11.10.2011 / 0:19

התערוכה "כריש ודג, זאב וכבש - תקווה וגם אפשרות", המבוססת על ספר שכתב גלעד שליט בגיל 11 נחנכה בבניין הפרלמנט האירופי בבריסל. נשיא הפרלמנט: "שליט הוא אזרח האיחוד"

נשיא פרלמנט האיחוד האירופי, ג'רזי בוזק, חנך אמש (שני) בלוויית יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, את פתיחת התערוכה "כריש ודג, זאב וכבש - תקווה וגם אפשרות", המוקדשת לחייל הישראלי החטוף גלעד שליט. התערוכה, אשר מוצגת בבניין הפרלמנט האירופי בבריסל, מבוססת על הסיפור "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה" שכתב שליט בגיל 11, ומטרתה לעורר תשומת לב בינלאומית לנושא.

לקריאה נוספת
צפו: סרטון הסליחה מגלעד שליט לקראת יום כיפור
"המתווך הגרמני לא בקהיר ולא יתווך בעסקת שליט"
דיווח: "ישראל מתגמשת במו"מ על שחרור גלעד שליט"

בוזק, נשיא פרלמנט האיחוד האירופי וראש ממשלת פולין לשעבר, אמר היום כי מבחינתו "גלעד שליט הוא אזרח האיחוד האירופי" וכן כי "אני דואג לו כאילו היה נכדי-שלי". הוא קרא לחמאס לשחררו באופן מיידי.

לריבלין התלוו גם חברי הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד), יעקב אדרי ונחמן שי (קדימה). בנאומו אמר ריבלין כי אסור להתייחס לנושא גלעד שליט כאל תוצר-לוואי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ויש להתייחס אליו כאל נושא הומניטרי. "העולם החופשי חייב להגיב באופן נוקשה כלפי הברוטליות של חמאס. תירוצים פוליטיים ומדיניים מצד העולם החופשי משמשים כמפלט לארגוני הטרור שמחזיקים בשליט".

התערוכה "כריש ודג, זאב וכבש – תקווה וגם אפשרות" הוצגה לראשונה בגלריית "הקצה" בעיר נהריה שבגליל המערבי, הסמוכה למצפה הילה, מקום מגוריה של משפחת שליט. היא מבוססת על סיפור שכתב החייל החטוף בשנת 1997, בהיותו תלמיד כיתה ה', ושמו: "כשהכריש והדג נפגשו לראשונה". ביסודה נהגתה התערוכה על ידי האמנים לי רמון ויצחק דה-לנגה, שהזמינו את אגודת המאיירים בישראל, כמו גם את ילדי ישראל והעולם, לאייר את הסיפור. התערוכה הוצגה במספר גלריות ברחבי הארץ, טרם הצגתה בפרלמנט האירופי הנמצא בעיר בריסל, בירת בלגיה.

(עדכון ראשון: 23:13)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully