וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת השפעת: 200 אלף בני אדם התחסנו בשבוע

אריאל נוי

10.10.2011 / 4:35

מספר שיא של מתחסנים נרשם השבוע, מאז הודיע משרד הבריאות כי ניתן להתחיל ולקבל את החיסון נגד מחלת השפעת בקופות החולים. בשנה שעברה מתו מסיבוכי המחלה 28 בני אדם, ומעל 100 אושפזו

משבר המתמחים או בהלה לקראת החורף? למעלה מ-200 אלף בני אדם התחסנו נגד שפעת בשבוע האחרון, מאז שהודיע משרד הבריאות בתחילת החודש כי ניתן להתחיל ולקבל את החיסון בקופות החולים השונות. מתוך המתחסנים נצפו שני מקרים של תגובות אלרגיות ברמת חומרה בינונית ומקרה אחד של הלם אנפילקטי. כל התופעות חלפו.

אתם כבר קיבלתם חיסון? בואו לספר לנו בפייסבוק

בשנה שעברה מספר המתחסנים זינק בצורה משמעותית בעקבות מותו של הנער עידן לוי בן ה-15, מקיסריה, שהאיץ בצורה ניכרת את מספר המתחסנים. בכל קופות החולים נרשמה תכונה רבה ועומס יוצא דופן בהיקפו והן המשיכו לחדש את מלאי החיסונים בכדי לעמוד בביקוש. בשנה שעברה נפטרו מסיבוכי השפעת 28 חולים, ואושפזו כ- 120 נוספים, חלקם במצב קשה.

במשרד הבריאות הדגישו כי התועלת בחיסון הביאה לכך שבכל מדינות העולם הנאור מרחיבים את ציבור המתחסנים לכלל האוכלוסייה, מגיל 6 חודשים ואילך. עוד הובהר כי קיימת חשיבות מרבית לחיסון בקרב קבוצות סיכון כדוגמת קשישים וחולים בעלי כשל חיסוני ומחלות כרוניות, וכן גם בקרב ילדים. זני השפעת הקיימים בחיסון זהים לאלו של השנה שעברה, ומקנה לציבור עמידות לזני השפעת העונתית.

"אנו קוראים לציבור להקדים ולהתחסן על מנת להבטיח הגנה מפני המחלה ובכדי להפחית את היקפי התחלואה", אמר ד"ר גיורא וורבר, סגן ראש אגף רפואה בקופת חולים כללית.
הוא הוסיף כי במסגרת ההיערכות למבצע החיסונים, קופת חולים כללית הזמינה כ-830,000 חיסונים בזריקה המיועדים למבוגרים וילדים. כמו כן, מקופת חולים מכבי נמסר כי רכשה השנה כ-300 אלף מנות חיסון, המשקפות עלייה של עשרה אחוזים ביחס למספר המבוטחים שהתחסנו בשנה שעברה, ובנוסף תוגבר צוות האחיות.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

עוד בנושא:
בשנה שעברה: זינוק במס' המתחסנים עקב מות הנער
בן 15 מקיסריה מת מסיבוך של שפעת עונתית
מקרה מוות רביע בחודש ינואר: בן 35 מת משפעת החזירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully