וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במספר המתחסנים נגד השפעת בשל מות הנער

אריאל נוי

6.1.2011 / 14:36

קופות החולים מדווחות על עומס וביקוש חריג לחיסונים שהחל ביום שלישי השבוע - לאחר פטירתו של עידן לוי בן ה-15 ממחלת השפעת. "לא זכורה כמות כזאת"

מותו של עידן לוי בן ה-15, ביום שלישי השבוע מסיבוכים של מחלת השפעת, הביא לבהלה בציבור וההאצה בצורה ניכרת במספר המתחסנים. בכל קופות החולים נרשמה תכונה רבה ועומס יוצא דופן בהיקפו והן שבות וממשיכות לחדש את מלאי החיסונים בכדי לעמוד בביקוש.

על פי נתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות, עולה כי באיזור תל אביב נרשם מספר מתחסנים מועט יחסית, וירושלים היא העיר בה נרשם מספר המתחסנים הנמוך ביותר. מנגד, באיזור השומרון, באיזור השרון ובאיזור פתח תקווה נרשם שיא של מתחסנים ששולש.

בקופת חולים כללית דווח כי מאז בימים רביעי וחמישי, חוסנו כ-5,000 בני אדם ביום, ובסך הכל הגיע מספר המתחסנים ל-670,000 ממבוטחיה. לקופת החולים נותרו לפי שעה עוד 80,000 מנות חיסון במלאי.

בקופת חולים מכבי דווח כי עד אתמול חוסנו 237,423 מבוטחים, כאשר ביום ראשון השבוע חוסנו 950 בלבד, וביום רביעי, מספר המתחסנים קפץ פי 8 ועמד על 7,363 בני אדם. בקופת חולים מכבי מלאי החיסונים שנותר עומד על 32,000 מנות.

מקופת חולים מאוחדת נמסר כי ביומיים האחרונים התחסנו 6,574בני אדם. בסך הכל, 96,150 ממבוטחי הקופה התחסנו השנה. ב'מאוחדת' עומד מלאי החיסונים על 60,000 מנות. בתוך כך, קופת החולים מטפלת מתחילת השבוע גם בחיילי הקריה, וקראה גם להם להגיע ולהתחסן.

מקופת חולים לאומית נמסר כי אתמול חוסנו 1,000 בני אדם, כשבתחילת השבוע התחסנו 400 בלבד. "אני לא זוכרת כמות כזאת משנים קודמות", סיפרה נורית כהן, אחות מחוזית בקופת חולים לאומית. "המרפאות שלנו עמוסות מאוד ואנחנו מחסנים בקצב מאוד מהיר. בנתניה לדוגמא, רק בשעות הבוקר המוקדמות חוסנו בשעתיים 200 מבוטחים, וכבר אז הזמנו עוד מאות חיסונים לשעות אחר הצהריים. הרבה הורים מביאים ילדים קטנים לקבלת חיסון. מלבד מהפרסום על מות הנער, אני מאמינה שגם מזג האוויר שהתקרר תרם לעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully