וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום כיפור: סגר כללי הוטל ביהודה ושומרון

7.10.2011 / 4:22

על פי הוראת שר הביטחון, אהוד ברק, הסגר נכנס לתוקפו בחצות הלילה ויוסר, בהתאם להערכת מצב, במוצאי השבת. ההנחיה היא להתיר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים

סגר כללי הוטל החל מהלילה (שישי) ועד למוצאי שבת על שטחי יהודה ושומרון. מדובר צה"ל נמסר, כי הסגר הוטל על פי החלטת שר הביטחון, אהוד ברק, ובהתאם להערכת המצב בצה"ל. עוד נמסר, כי הסרת הסגר תתבצע גם היא בהתאם להערכת מצב. במהלך הסגר, יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי.

בתוך כך, תירגלה אתמול מחלקת הבקרה במטה הכללי את יחידות צה"ל בגיוס נרחב כדי לבחון את רמת המוכנות של המערכות לקראת מלחמה אפשרית שתחייב גיוס מהיר. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הנחה לבצע במסגרת התרגיל הקפצה של חטיבות בפיקוד מרכז וצפון ללא התראה מוקדמת. ראש מחלקת בקרה במטכ"ל, אל"מ שלומי פייער, הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "בדרך כלל נותנים ליחידות התראה של חודשים מראש, אך הפעם הם קיבלו פקודה לגיוס אתמול בשעה 18:00 ונבחנה הכשירות במשך 24 שעות".

הגיוס המהיר כלל יחידות הנדסה, שריון וחי"ר. גנץ, שביקר במחנה פילון בצפון הארץ, עקב מקרוב אחר גיוס הכוחות ליחידות השונות ושיבח את המפקדים על כך שעמדו ביעדים הגבוהים, כולל גיוס המפקדה, המפקדים והלוחמים. לאחר ההצטיידות, אף החלו הכוחות לנוע על כלים. הלוחמים הגיעו לימ"חים בהתאם לנוהלי החירום והחלו למלא משימות שעות ספורות מרגע ההכרזה על התרגיל.

לקראת יום הכיפורים - כתבות נוספות:
ברוח יום כיפור: שתי חטיבות הוקפצו בתרגיל פתע
יום כיפור: הכן את גופך לצום
צפו: סרטון הסליחה מגלעד שליט לקראת יום כיפור

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully